• جستجو
  • 1403/01/31
راه کار هایی برای افزایش و کنترل زمان در فصل امتحانات

راه کار هایی برای افزایش و کنترل زمان در فصل امتحانات

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • مشاوره
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، چهار شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

با فرا رسیدن فصل امتحانات، استرس و نگرانی وجود دانش آموزان و دانش ویان را فرا می گیرد. علاوه بر این، افرادی هم هستند که به دلایل مختلف مثل کار و ... وقت کافی و مناسب برای خواندن امتحاناتشان ندارند. اگر شما هم از چنین مشکلی رنج می برید، این مقاله مناسب شما است.

در ادامه ی این مقاله، نطرات روانشناسان و کارشناسان در مورد مدیریت زمان در فصل امتحانات را برایتان شرح می دهیم که امیدواریم به کارتان بیاید و بتوانید از آن ها استفاده کنید.

 

راه هایی برای مدیریت زمان و موفقیت در امتحانات:

۱. مطالعه را جزئی از زندگی روزانه خود قرار دهید.

یکی از راه های ساده و آسان برای عادت کردن به درس خواندن این است که آن را به یک قسمت عادی از زندگی روزانه مان تبدیل کنیم. برای این که شما تحصیلات عالی و خوبی داشته باشید، باید تلاش و پشتکار قوی هم داشته باشید. شما باید ساعاتی در روز را برای انجام دادن تکالیف و مطالعه کردن اختصاص دهید. برای شروع این عادت همان یک ساعت هم خوب است اما فراموش نکنید که هر چه این زمان بیشتر باشد، بهتر است و نتیجه ی بهتری هم دارد.
 

۲. سبک یادگیری خود را بشناسید.

هر فردی یک روش و سبک یادگیری مخصوص به خودش را دارد و این روش برای همه ی اشخاص و افراد یک جور و مناسب نیست. برای مثال برخی افراد با روش های دیداری، بعضی با شنیدن، و بعضی با ترکیب روش های گوناگون یاد می گیرند. شما باید سبک و روش مخصوص به خودتان را کشف کنید و آن را به صورت مکرر و همیشگی استفاده کنید. در بعضی از مواقع، ترکیب کردن رویکرد های مختلف مثل خواندن با صدای بلند می تواند مفید و خوب باشد. 

همچنین علاوه بر آن روش های یادگیری هم امکان دارد بر حسب آن چیزی که مطالعه می کنیم تفاوت داشته باشد. برای مثال می توان گفت فردی که زبان انگلیسی را با روش های شنیداری می آموزد، ریاضیات را با روش های دیداری بهتر یاد می گیرد. بهتر است که شما عادت های خودتان را با توجه به روش و سبک یادگیریتان شکل بدهید.
 

۳. همه چیز را به شب قبل از امتحان موکول نکنید.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که مطالعه و درس خواند را دقیقا به شب امتحان موکول می کنید، اما باید بگوییم که این روش به هیچ وجه روش مناسب و خوبی برای یادگیری نمی باشد. کارشناسان اعتقاد دارند که فقط دانستن و حفظ کردن نکات و مطالب کافی نبوده و علاوه بر آن دانش آموزان و دانش جویان باید بتوانند در مورد آن ها انتقادی هم فکر کنند.

برای یادگیری بهتر، بهتر است که شما به صورت روزانه مطالب درسیتان را مرور کنید. علاوه بر این، بحث های گروهی و استفاده کردن از سی دی ها و نوار های آموزشی هم می تواند در روند یادگیری بهتر مفید باشد.
 

۴. از درس خواندن لذت ببرید.

اکثر دانش آموزان و دانش جویان درس خواندن را یک کار جدی می پندارند و همیشه سعی می کنند با گوشه ای نشستن، مطالب را در ذهن و مغزشان فرو کنند در حالی که این روش خوبی نیست. روش های بسیار زیاد و متفاوتی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا از درس خواندتان لذت ببرید. همه ی این ها به خلاقیت شما مربوط می شود. مثلا شما می تواند از حروف اختصاری جالب، موزیک و دیگر روش های خلاقانه درس خواندن را برای خودتان دوست داشتنی و لذت بخش کنید.
 

۵. خود را بیازمایید.

شما نباید حتما برای آزمایش خودتان دقیقا تا روزی که امتحان دارید صبر کنید. شما می توانید در هنگامی که دارید مطالعه می کنید، چند سوال را طرح کنید و سپس به عقب برگردید و به آن ها جواب دهید. این کار در روز های آینده که به سراغ مطالب می آیید به شما کمک خواهد کرد. بکوشید تا به آزمودن خود عادت کنید و آن را بخشی از برنامه مطالعه خود قرار دهید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.