• جستجو
  • 1403/01/09

پیشنهادهای سردبیر در قبل از زایمان

مطالب قبل از زایمان

۵ نکته برای دادن خبر بارداری خود به رئیس تان!

قصد بچه دار شدن دارید؟ برای این خبر هیجان انگیز به شما تبریک می گویم! ما می دانیم که به زودی می خواهید به کل دنیا(حداقل به دوستان اینستاگرامی و فیس بوکی) خبر بارداری و بچه دار شدن خود را بگویید، اما قبل از هر چیزی باید به این فکر کنید این خبر مهم را چگونه به رئیس خود بگویید. 
 

آیا زایمان طبیعی بعد از عمل سزارین امکان دارد ؟

زایمان طبیعی بعد از عمل سزارین ممکن است مشروط بر این که عمل سزارین قبلا به علت بزرگ بودن نوزاد و یا تنگی لگن مادر انجام نگرفته باشد . 

آشنایی با عمل سزارین (Coesarean)

سزارین نوعی از عمل جراحی است که بر روی شکم مادر انجام داده و نوزاد را بدین طریقه از رحم خارج می کنند . مطابق آمار و به طور متوسط تا سه درصد از زایمان ها توسط عمل سزارین انجام می گیرند .

تغذیه مناسب در دوران بارداری

یکی از عوامل مهمی که در دوران بارداری باید به آن توجه کرد، تغذیه در دوران بارداری می باشد. به همین دلیل ما این مقاله را برای شما آماده کرده ایم با ما همراه باشید.

دل به هم خوردگی و ویار حاملگی

برخی زنان در طول سه ماهه ی اول بارداری از دل به هم خوردگی و استفراغ شکایت می کنند . حالت تهوع معمولا هنگام صبح به وجود می آید ولی گاهی در مواقع دیگر هم ظاهر می شود . 

ورود به بیمارستان و مقدمات وضع حمل

مادرانی که برای اولین بار به بیمارستان و یا زایشگاه جهت وضع حمل می روند ، دچار دلهره می شوند 

آبستنی خارج از رحم

هر گاه پرورش نطفه در جای دیگری جز داخل رحم صورت بگیرد ، آبستنی خارج از رحم به وجود می آید . 

عوارض و ناراحتی های جفت زمان بارداری

عوارض جفت که در دوران بارداری اغلب به صورت خونریزی غیر عادی تظاهر می کند گاهی خیلی شدید می شود و وضع خطرناکی را برای مادر و یا نوزاد ایجاد می کند . 

جفت و وظیفه آن در موقع بارداری

در هفته ی دوم بارداری از قسمت خارجی جنین رشته هایی به وجود می آیند که مانند ریشه های یک درخت به درون دیواره ی رحم نفوذ می کنند و با نمو تدریجی خود و ارتباط با عروق خونی ، جفت را تشکیل می دهند . 

فواید پیاده روی در دوران بارداری

پیاده روی یکی از آن ورزش های پر فایده است که انجام دادن آن در دوران بارداری هم فواید بسیار زیادی دارد. در این مقاله از سایت یاربانو به فواید بی شمار آن اشاره میکنیم و به شما می گوییم که چرا باید در زمان بارداری پیاده روی کنید.

جایگزین دارو ها برای درمان سرماخوردگی در بارداری

همانطور که می دانید مصرف برخی از دارو ها و آنتی بیونتیک ها در دوره بارداری ممنوع بوده و مصرف آن ها ممکن است به کودک و در گاهی اوقات به مادر نیز صدمه بزند. شما می توانید از راه های طبیعی برای درمان سرماخوردگی خود استفاده کنید:

در دوران بارداری ماهی قزل آلا مصرف کنید

ماهی قزل آلا سرشار از پروتئین با کیفیت و منبع فوق العاده خوب از اسیدچرب امگا 3؛ برای رشد جنین بسیار مفیدست؛ برخلاف سایر ماهی ها، ماهی قزل آلا حاوی مقادیر کمی از متیل مرکوری(جیوه) است، متیل مرکوری ترکیبی است که می تواند به سیستم عصبی نوزاد درحال رشد آسیب برساند. 

صفحه 1 از 2