• جستجو
  • 1403/01/30
خوراکی های خوشمزه برای رفع استرس

خوراکی های خوشمزه برای رفع استرس

  • نویسنده سایت
  • سلامت
  • دانستنی های سلامت
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، پنج شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

استرس راه های درمانی زیادی دارد که یکی از آن ها استفاده کردن از خوراکی های ضد استرس می باشد. میوه هایی هستند که علاوه بر خوشمزه بودنشان باعث کاهش استرس هم می شوند و شما می توانید برای رفع استرس از آن ها استفاده کنید.

استرس

یکی از مشکلاتی که استرس ایجاد می کند، به وجود آوردن اشتها و میل بدن به غذا خوردن می باشد که معمولا فرد در این مواقع به سراغ خوراکی هایی می رود که ارزش تغذیه ای نداشته و فقط موجب چاقی در نواحی مختلف بدن مانند شکم، ران ها و میان تنه می شود. البته شما می توانید حتی با وجود استرس از مواد غذایی خوشمزه استفاده کنید. با این راهکار شما علاوه بر حفظ تناسب اندامتان، استرستان را هم کاهش می دهید.

 

خوردنی های ضد استرس کدامند؟

همان طور که گفته شد؛ یکی از راه های جالب و دوست داشتنی برای رفع استرس، خوردن و استفاده کردن از خوراکی ها و غذاهای خوشمزه می باشد. شما می توانید خوراکی های خوشمزه را بخورید و علاوه بر لذت بردن از آن، استرستان را هم رفع کنید. ضد استرس ها و غذاهای ضد استرس علاوه بر آرام کردن اعصاب و روان و رفع استرس، برای زیبایی هم موثر و مفید می باشند.

متخصصان و کارشناسان غذایی اعتقاد دارند که یکی از عوامل بروز استرس، وجود غذاهای تحریک کننده و همچنین یک برنامه ی غذایی نا مناسب و نامنظم است برای مثال نوشیدن چای و مصرف میان وعده ها به طور مکرر و نا منظم. اگر شما بتوانید که یک رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، مطمئناً در کنترل کردن استرستان هم موفق خواهید بود. در ادامه بیشتر در این مورد برای شما توضیح داده می شود.

 

میوه های ضد استرس:

بر اساس بررسی ها و تحقیقات انجام شده، از مواد خوراکی ضد استرس می توان به توت شیرین و شکلات اشاره کرد. این خوراکی ها موجب ترشح ماده ای شیمیایی به نام بتااندروفین در مغز می شود و با ترشح آن، استرس شما رفع می شود.

از مشهور ترین آنتی اکسیدان ها می توان به توت، تمشک، توت فرنگی و ذغال اخته اشاره کرد که با وجود طعم شیرین خود، برای جلوگیری از پیری زودرس و مبارزه با استرس بسیار مفید هستند.

مصرف کردن این خوراکی ها موجب کاهش اثرات مخرب استرس بر دستگاه گوارش می شود و همچنین هضم غذا را هم کاهش می دهد.
از دیگر مواد غذایی ضد استرس و تسکین دهنده ی استرس که می توان به آن ها اشاره کرد، بابونه می باشد. مصرف کردن چای بابونه پیش از خوابیدن موجب می شود سطح آمینو اسید گلیسین بالا رفته و در نتیجه باعث آرام سازی سیستم عصبی و همچنین جلوگیری از بروز استرس می شود.

مصرف چای بابونه همچنین می تواند به تنظیم وضعیت دستگاه گوارش مانند گرفتگی معده و رفع یبوست بپردازد.

دانه های آجیل نیز به طور طبیعی می توانند سبب تنظیم سطح قند خون، کاهش هوس خوردن مواد غذایی شیرین، تنظیم اشتها و بهبود متابولیسم بدن شوند.

در آجیل گروه ویتامین های B، روی، منیزیم و روغن های امگا3و6 وجود دارد که همگی اثر مثبت بر اعصاب و رفع استرس می گذارند.


غذاهای ضد استرس

سیر هم مانند بقیه ی مواد غذایی گفته شده، باعث کاهش استرس شده و دارای خواص فوق العاده ی دیگری مانند ضد ویروس بودن، ضد باکتری، ضد قارچی و ... هم می باشد.

با به وجود آمدن اثرات محافظتی از بدن سیستم عصبی بدن آرامش پیدا کرده، بروز استرس ناشی از عوامل بیماری زا در بدن از بین می رود.

مصرف سیر همچنین می تواند سبب کاهش التهاب بافت عضلات و گرفتگی عضلات شود که به هنگام استرس روی می دهد. امگا3 موجود در ماهی های روغنی مانند ماهی سالمون و قزل آلا نیز به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B، روی و منیزیم سبب کاهش استرس در افراد شود و در نهایت روغن زیتون یکی از ترکیبات بسیار مهم برای کاهش استرس در افراد است زیرا با اثر محافظتی از قلب و عروق از افراد به هنگام بروز استرس محافظت می کند.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.