• جستجو
  • 1403/01/31
چرا با اینکه فکر منفی نمی کنیم، اتفاقات منفی رخ می دهند؟

چرا با اینکه فکر منفی نمی کنیم، اتفاقات منفی رخ می دهند؟

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • روانشناسی عمومی
  • 4
  • ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۰۰
به اشتراک بگذارید

حتما برای شما هم پیش آمده است که اتفاق خیلی ناگواری برایتان رخ داده است در حالیکه به هیچ وجه قبلا به آن فکر نکرده اید. برای اینکه دلیل این را متوجه شوید، این مقاله را بخوانید.


در این رابطه دوباره داستانی از کتاب معجزه قدرت فکر ژوزف مورفی برایتان بیان می کنیم:" من اخیرا با مردی به گفتگو پرداختم که مبتلا به زخم معده بود. او گفت:من هرگز درباره زخم معده فکر نکرده بودم حال چرا باید با یک چنین وضعیتی روبرو شوم؟
صحیح است که او درباره زخم معده نمی اندیشید ولی برای مدت طولانی با ناراحتی های زیاده از قبیل نگرانی رنجش نفرت خصومت هم آغوش بود.کتاب مقدس می گوید:یک انسان هم چنان است که در قلبش می اندیشد.
ضمیر باطن تمام کارهای بدن را تحت نظر دارد و روزانه مدت 24 ساعت در حال فعالیت است. او استراحت ندارد و کلیه وظایف حیاتی بدن افکار احساسات و باورهای نهفته را در اختیار خود دارد.
رفتار مرد فوق العاده دوستانه و ملایم بود و ظاهرا بنظر میرسید که دارای یک طبیعت خوب و مهربان است ولی اندرونش و در لایه های ذهنش یک دیگ جوشان لبریز از خصومت و خشم سرکوب شده نهفته بود. همین خشم سرکوب شده و ناراحتی درونی باعث پدیدار شدن زخم های توام با درد شدید در او شده بود.
همین مرد هر چند وقت یک بار جملات مثبت حاکی از رضایت خاطر چون: "من مخلوق کامل خدا هستم من اشرف مخلوقات هستم، بنابراین من کاملم" را بر زبان می آورد و از اینکه چرا این جملات مثبت اثری روی نمی گذارد و شفا نمی یابد متعجب بود. من به او توضیح دادم داشتن اندیشه های مخرب برای یک مدت طولانی این حالت بیمارگونه را برای او ایجاد کرده است.در حالیکه این راست است که روح در درون او کامل و آزاد و کلیه ارگانهای او وایده های الهی او بی نقص و کامل است اما چون قلبش پر از کینه و نفرت است او درمان نمی یابد." بنا بر این نتیجه می گیریم که فقط و فقط فکر کردن به رویاها و هدف ها تاثیری ندارد، بلکه شما باید ترس از عوارض خارجی را دور بریزید. بیماری هایی مانند زخم معده، سرطان، آرتروز و غیره وضعیت هایی هستند که نتیجه طرز تفکر آگاهانه و یا نا آگاهانه شما هستند این ها هوش و یا قدرتی ندارند که به شما آزار برسانند و یا به نابودیتان بکشاند بلکه فقط محصول تفکر مخرب شما هستند.
وقتی شما به موضوعات این طوری بیاندیشید، نتیجه اش آن خواهد بود که به قدرت شفا بخش خدا اعتماد پیدا کرده و به آن ایمان خواهید آورد. با تغییر یافتن  وضعیت ذهنی شما وضعیت جسمیتان هم تغییر خواهد کرد زیرا بدن شما همان ذهن شما است که به صورت فشرده مجسم شده است.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.