• جستجو
  • 1403/01/30
روش های داشتن یک رابطه عالی

روش هایی برای داشتن رابطه عالی در زندگی

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • مهارت های زندگی
  • ‫۲ سال و ۱۰ ماه قبل، دو شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ساعت ۲۲:۵۴
به اشتراک بگذارید

همه ما فیلم هایی را دیده ایم که در آنها زنان شاهزاده خانوم هستند، و مردان آن ها شوالیه هایی هستند که در زره می درخشند و این زوج های کامل و بی نقص زندگی فوق العاده ای دارند و تا ابد در کنار هم شاد زندگی می کنند. اما در واقع هیچ وقت هیچ کس یادمان نمی دهد که چه کارهایی باید انجام دهیم تا ما هم زندگی خوشبخت خودمان را داشته باشیم. در این مقاله می خواهم به این موضوع بپردازم و 15 کاری را که می تواند بهترین روابط را برای شما به ارمغان بیاورد با شما در میان بگذارم. 
 

15 روش برای داشتن رابطه عالی در زندگی

یک – سعی کنید درباره تاثیراتی که روی یکدیگر می کذارید با شریک زندگی خود صحبت کنید
هیچ کس توانایی خواندن ذهن بقیه را ندارد. و برخی از مردم نمی دانند که رفتار آن ها چگونه بر افراد دیگر تاثیر می گذارد. بنابراین باید در مورد این تاثیرات به یکدیگر بگویید و باهم صحبت کنید. نه تنها در مورد تاثیرات منفی که درباره تاثیرات مثبت هم باهم دیگر حرف بزنید. اگر می خواهید شریک زندگی تان چیزی را تغییر دهد، آن را به آرامی و بدون انتقاد کردن از او بخواهید. اگر فکر می کنید شریک زندگی شما عالی است، آن را به او بگویید. از او تشکر کنید. در هر حال خط ها و کانال های ارتباطی را باز نگه دارید. 
دو – در زمان بحث و درگیری، سعی کنید از دیدگاه یک سوم شخص و یک نفر خارج از رابطه به آن نگاه کنید
سعی کنید از خود خارج شوید و درگیری و بحث را به عنوان شخصی که خارج از آن قرار دارد بنگرید. این کار کمک می کند تا دیدگاه شریک زندگی خود را ببینید. اغلب افراد در بحث ها و درگیری ها یک دیدگاه "من در مقابل تو" دارند. آن ها به بحث مثل نبرد با دشمن نگاه می کنند. هیچ چیزی نمی تواند مخرب تر از این دیدگاه باشد. در عوض آن باید یک ذهنیت "ما" یا گروهی داشته باشیم. چرا که هر دوی شما در یک رابطه قرار دارید، بنابراین باید در کنار هم راه حل مشکلات را بیابید. یک قدم عقب بروید. مطمئن باشید که نگاه از یک دیدگاه بی طرفانه می تواند کمک زیادی کند. 
سه – با انجام تمرین های روزانه، با شریک زندگی تان رابطه نزدیک تر برقرار کنید.
همدلی برای هر رابطه ای مهم است. همدلی به معنای توانایی درک دیدگاه شخص مقابل است و به طرف مقابل می فهماند که احساس آن ها برای شما ارزش دارد. حتما لازم نیست که با آن ها موافق باشید، کافی است به آن ها اجازه دهید احساس کنند بدون اینکه فکر کنند احساسشان اشتباه است. می توانید یک بازی همدلی انجام دهید که در آن کلمات و احساسات یکدیگر بازتاب دهید. این کار به شما کمک می کند برداشت های خود را بررسی کنید و به شریک شما حس درک شدن و فهمیده شدن هدیه می دهد. 

چهار – احساسات خود را بشناسید و مواردی که به نظرتان نیاز  است را بروز دهید و با شریک خود در میان بگذارید.
این باعث نمی شود که احساسات شما سرکوب شود. ممکن است که روابط شما صلح آمیز به نظر برسد، اما شبیه آن است که سعی کنید توپی را برای همیشه در زیر آب نگه دارید. شما نمی توانید این کار را انجام دهید. توپ بیرون می آید و احتمالا به صورت انفجاری. بنابراین هر دو طرف باید احساسات خود را تحت کنترل خود داشته باشند و به طور مداوم آن را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، چیزی برای سورپرایز شدن یا موردی را که برای مدت زیادی مدفون و پنهان بماند وجود نخواهد داشت. 
پنج – به این نکته توجه داشته باشید که آسیب های عاطفی می تواند روابط را مختل کند
این می تواند فریب باشد. می تواند نادیده گرفتن احساسات شریک زندگی شما باشد. می تواند پنهان کردن احساسات باشد. آسیب عاطفی به شکل های مختلفی ممکن است ایجاد شود و تاثیرات بدی روی روابط بگذارد. پس اگر در بین دو نفر یک ناراحتی عاطفی رخ داده است، در مورد آن صحبت کنید. به جای نادیده گرفتن آن را حل کنید. نادیده گرفتن فقط آن را بدتر می کند. 
شش – در مورد اهداف اصلی رابطه خود تا سال آینده بحث کنید و ببینید چه راه هایی برای رسیده به آن ها پیدا می کنید
وقتی کلمه هدف را می شنویم، معمولا فکرمان سمت اهدافی که روابط می توانند داشته باشند نمی رود. اما دقیقا همانطوری که می خواهید یک هدف شغلی داشته باشید، باید در رابطه ای که دارید هم هدف داشته باشید و نسبت به آن ها آگاه باشید. آیا قصد ازدواج دارید؟ آیا قصد خرید یک خانه دارید؟ می خواهید بچه دار شوید؟ به سواحل غربی سفر کنید؟ رسیدن به اهداف مشترک مفید است، اما اگر این کار را نکنید، هر شریک باید به خواسته های شخص مقابلش احترام بگذارد و حداقل سعی کنید یک راه حل متقابل راضی کننده پیدا کنید. 
هفت – به ارتباط خود افتخار کنید و آن را عزیز بشمارید
رابطه خود را کوچک و چیزی که باید باشد فرض نکنید. رابطه شما مقدس است، بنابراین با نهایت احترام با آن برخورد کنید! بسیاری از زمان ها خودمان را خیلی راحت می کنیم و تلاش برای خوشحال کردن شریک زندگی خود را متوقف می کنیم. این رفتار کار گر نیست و می تواند منشا بروز مشکلات باشد. به آن چه دارید افتخار کنید. آن را گرامی بدارید. و مهم تر از همه به شریک زندگی خود، بفهمانید که حضورش در زندگی شما چه ارزشی برایتان دارد. 
هشت – تشریفات کوچک ایجاد کنید تا پیوند خود را بشناسید
کارها و تشریفاتی خواهید داشت که بتوانید باهم دیگر انجامشان دهید. این می تواند شامل داشتن یک قرار هر شنبه شب باشد یا جشن گرفتن سالگرد در همان رستورانی باشد که برای اولین همدیگر را ملاقات کردید. یا هر ماه یک بار باهمدیگر به پیک نیک بروید. هر چیزی شما را به ادای یک مراسم یا یک روال متعهد کند، به شما در حفظ رابطه سالم کمک خواهد کرد. 
نه – کارهای کوچک برای همدیگر انجام دهید
ظرف ها را بشورید. شانه هایش را مشت و مال دهید. زنگ بزنید تا تنها این را بگویید که دوستش دارید. یک گل سرخ بخرید و با خود به خانه ببرید. این موارد کارهای ساده ای هستند که هزینه زیادی ندارند. و به خصوص از نظر خانم ها خیلی ارزشمند محسوب می شوند. این کارها نشان دهنده توجه و تمایل به کمک به شریک زندگی می باشند.
ده – بخندید... زیاد. مسائل را خیلی جدی نگیرید. 
کیست که خندیدن را دوست نداشته باشد؟ تقریبا همه این کار را انجام می دهند. اما زمان هایی که استرس وارد روابط می شود، گاهی اوقات مردم خندیدن را فراموش می کنند. آن ها شروع به تمرکز روی رفتار ها و نکات منفی شریک زندگی خود می کنند و در نهایت اذیت و ناراحت می شوند.  سعی کنید مسائل را زیاد جدی نگیرید. سعی کنید به هر کاری که شریک شما در زندگی انجام می دهد با دیدگاه سرگرم کننده نگاه کنید. این کار چراغ های رابطه را روشن نگه می دارد. زوج هایی که در کنار هم می خندند در کنار هم می مانند. 
یازده – هر روز بیشتر از قبل با یکدیگر دوست باشید
احتمالا شما نسبت به دوستان خود گذشت بیشتری نسبت به شریک عاطفی و عشقی خود دارید. دلیل آن چیست؟ احتمالا این است که از دوستان خود انتظارات زیادی ندارید. اما دوستی و مانند بهترین دوستان همدیگر بودن، بهترین راه برای ایجاد یک رابطه طولانی مدت است. 
دوزاده – از امید ها و آرزوهای یکدیگر حمایت کنید
شاید رویای شما باز کردن یک رستوران باشد. یا شریک زندگی شما هدفش این باشد که برای ادامه تحصیل و خواندن دکترا به دانشگاه بازگردد. رویاهایتان هر چه باشد، هر دو طرف باید حامی یک دیگر باشند. حتی اگر با رویای او مواق نیستید و به نظر شما احمقانه است، باز هم باید او را دلگرم کنید. برای داشتن یک رابطه سالم حامی شریک خود و بزرگترین طرفدار او باشید.
سیزده – نیازهای شریک زندگی خود را نسبت به نیازهای خود در اولویت جلوتر یا برابر قرار دهید
شاید خودتان این را قبول نکنید، اما در هر صورت ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که کمی خودخواهانه رفتار کنید. تا زمانی که همیشه خودخواه نباشید اشکالی ندارد. اگر تنها نگران نیاز های خود باشید و نیازهای شریک خود را نادیده بگیرید، آن ها سرانجام به حرف می آیند و عصبانی می شوند. هر فرد حق دارد بداند که شریک زندگی ش او را آن قدری دوست دارد که او را – حداقل گاهی اوقات – در اولویت اول بگذارد. 
چهارده –  به رابطه توجه کنید
وقتی در مورد روابط آموزش می دهم، همیشه از مثال گیاهان استفاده می کنم. گیاهان می توانند زیبا باشند، اما هر روز باید آن ها را آبیاری کنید، گیاهان به توجه و مراقبت نیاز دارند. روابط نیز مشابه گیاهان هستند. اگر به رابطه خود نرسید و آن را تغذیه نکنید، می میرد. نباید به آن بی توجه باید و انتظار داشته باشید که بدون هیچ تلاشی از جانب شما، شکوفا شود. بله! شکوفا شدن یک رابطه به توجه و مراقبت مداوم نیاز دارد.
پانزده – انتظار کمال نداشته باشید
همه ما دوست داریم که به آن شاهزاده خانم یا آن شاهزاده با اسب سفید برسیم و با خوشی و خرمی تا آخر در کنار هم زندگی کنیم. اما همه ما خوب می دانیم که کمال یک افسانه است. هیچ کس کامل نیست. بنابراین، به جای اینکه به اشتباهات شریک زندگی خود نگاه کنید و به آن چه که باید تغییر دهد تمرکز کنید، آن ها را همان طور که هست بپذیرید. روی خوبی ها و نقاط قوت تمرکز کنید. خوبی ها را تقویت کنید. با این کار ها پس از مدتی به نقطه آرامش خواهید رسید و یک رابطه آرام بخش و مسالمت آمیز خواهید داشت. 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.