• جستجو
  • 1403/02/06
نکات اصولی

چند نکته مهم و اصولی برای شست و شوی لباس های تیره

  • نویسنده سایت
  • خانه داری
  • شستشو و نظافت
  • ‫۴ سال و ۱۰ ماه قبل، سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸، ساعت ۰۰:۲۶
به اشتراک بگذارید

لباس های تیره معمولا بعد از چندین بار شست وشو رنگ و جلوه خود را از دست می دهند. در این بخش از سایت یاربانو قصد داریم شما را با فوت و فن های شست و شوی لباس های تیره و مشکی آشنا کنیم.

چند نکته مهم و اصولی جهت شست و شوی لباس های تیره با ماشین لباس شویی:


هنگام شستن لباس‌هایی مثل سرمه‌ای، خاکستری یا مشکی با ماشین لباس شویی بهتر است به جای شوینده های پودری از مایع شوینده مناسب برای لباس‌های تیره استفاده کنید؛ چراکه استفاده از شوینده های پودری باعث باقی ماندن ذرات و لکه‌های سفید روی لباس های تیره می شود؛ اما با استفاده از مایع‌های شوینده این مشکل پیش نخواهد آمد.

دقت داشته باشید که دمای ماشین لباس شویی را زیر 30 درجه قرار دهید و یا از آب سرد استفاده کنید.

بهتر است از برنامه شست وشوی کوتاه مدت ماشین لباسشویی برای شستن لباس‌های تیره و مشکی کمک بگیرید تا میزان رنگ دهی و بور شدن آن ها به حداقل برسد.


چند نکته مهم برای شست و شوی لباس های تیره با دست:

بهترین روش شست و شوی لباس های تیره، شستن آن ها با دست است تا ماشین لباس شویی. ابتدا لباس را در تشت آب سرد که حاوی یک فنجان سرکه سفید و مقداری مایع شست و شوی لباس یا شامپو است قرار داده و اجازه دهید لباس به مدت نیم ساعت در این محلول خیس بخورد. سپس به آرامی لباس را شست و شو دهید و با آب سرد آبکشی نمایید. سرکه سفید مانع از دست رفتن رنگ و باعث براق شدن لباس می شود.


راه کارهایی جهت کاهش پرز لباس های تیره:
 ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که لباس هایتان به ویژه شلوار یا چادر مشکی پرز زیادی به خودش بگیرد. برای پیشگیری از چنین حالتی، هنگام شستن لباس های مشکی از نرم کننده استفاده کنید تا این ویژگی در آن ها از بین برود.

اگر می خواهید لباس های تیره تان بور نشود:
برای جلوگیری از بور شدن لباس های تیره توصیه می کنیم پس از شست و شو، هرگز آن ها را جلوی نور مستقیم آفتاب آویزان نکنید، زیرا باعث خراب شدن رنگ آن ها می شود و به اصطلاح آن ها را بور می کند. بهتر است لباس‌های تیره و مشکی را در یک فضای سربسته مثل روی شوفاژ و حوله خشک کن خشک کنید. 

نکات اصولی جهت اتو زدن لباس های تیره:
هنگام اتو زدن لباس های تیره و مشکی، احتمال برق افتادن آن ها در اثر حرارت اتو زیاد است. بنابراین بهتر است لباس را پشت و رو کرده و آن را از قسمت داخلی اتو کنید یا اینکه هنگام اتو کردن، برروی آن ها پارچه نازکی بیندازید تا اتو روی لباس جا نیندازد و باعث براق شدن آن نشود.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.