• جستجو
  • 1403/02/07
دکوراسیون داخلی منزل

نکات دکوراسیون داخلی منزل

  • نویسنده سایت
  • دکوراسیون و چیدمان
  • نکات دکوراسیون
  • 3
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، یک شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۳۴
به اشتراک بگذارید

همگی ما دوست داریم که منزل ای زیبا و شیک داشته باشیم ، اما نمی دانیم از کجا باید شروع کنیم و در این مسیر سردرگم می شویم .

طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل یکسری قوانین اصولی دارد که باید مورد توجه قرار گیرند . برخی از افراد تصور می کنند که طراحی دکوراسیون شیک و مدرن مستلزم خرید لوازم گران قیمت است . اما در حقیقت یکسری باید و نبایدها وجود دارد که شما را در این مسیر هدایت و راهنمایی می کنند . در این جا قصد داریم که این قوانین و نکات اصولی را با هم بررسی کنیم .

 

برقراری تعادل میان وسایل قدیمی و جدید

سعی کنید میان وسایلی که به تازگی خریداری کردید و وسایل قدیمی به گونه ای ارتباط برقرار کنید که گویا آن ها را در طی چند سال خریداری کرده اید . مثلا اگر چیدمان منزل شما به سبک سنتی است وسایل عتیقه خود را با لوازم مدرن با سبک خلاقانه ای ترکیب کنید .

 

ایجاد تضاد میان وسایل چوبی و فلزی

برای این که به فضای بی روح و سرد منزل خود گرمی ببخشید از چوب و یا گل و گیاه کمک بگیرید . شما می توانید حتی در چیدمان دکوراسیون منزل هایی با سبک مدرن ، آشپزمنزل های مدرن و یا سنتی از گل و گیاه استفاده کنید . البته فراموش نکنید که همیشه اعتدال را رعایت کنید .

 

تمرکز کردن بر روی یک دیوار

به دلخواه و بنابر سلیقه خود یکی از دیوارهای منزل خود را انتخاب کنید و آن را با سبکی خاص رنگ بزنید و یا از کاغذ دیواری استفاده کنید . این کار زیبایی منزل شما را د چندان می کند . برای اتاق ها می توانید سقف آن ها را با سبکی خاص طراحی کنید .

 

دنبال کردن مد روز

اگر علاقه دارید که از طرح های جدیدی که به تازگی وارد بازار شده اند در طراحی دکوراسیون منزل خود استفاده کنید ، سعی کنید این تغییرات را در ابعاد کوچک ایجاد نمایید که اگر به چند سال از مد رفتند هزینه زیادی را صرف آن ها نکرده باشید . مثل تغییر روکش های مبل .

 

انتخاب مبل های با کیفیت

هنگام خرید مبلمان منزل ، مبلمانی را انتخاب کنید که کیفیت بهتری دارند به گونه ای که مدت زمان طولانی را بتوانید از آن ها استفاده کنید .

 

زیاده روی نکردن در استفاده از طرح یا وسیله ای

از آن جا که برقراری تعادل نقش عمده ای در طراحی دکوراسیون منزل دارد ، هیچ گاه در استفاده از وسیله یا طرحی که به آن علاقه دارید زیاده روی نکنید . به طور مثال اگر به طرح های راه راه علاقه دارید از به کار بردن این طرح در کل فضای منزل خود داری کنید .

 

یک شکل نبودن طراحی اتاق ها

هر فضایی درون منزل باید نشان دهنده هویت همان مکان باشد . به طور مثال چیدمان و تزیین دکوراسیون اتاق خواب با اتاق کار کاملا متفاوت است . بنابراین مکان های مختلف منزل را شبیه به هم طراحی نکنید .

 

متقارن نصب کردن قاب های روی دیوار

موضوع عکس درون قاب چندان اهمیتی ندارد ، آن چه اهمیت دارد قرار گرفتن قاب های عکس به صورت موازی در کنار هم یا عمودی روی هم می باشد . فاصله بین قالب های عکس باید بین 5 تا 15 سانتی متر باشد . تنها جایی که می توانید قاب عکس ها را به صورت نامتقارن در کنار هم قرار دهید راه پله ها است .

 

انتخاب رنگ مناسب

تمام فضای منزل خود را سفید نکنید . برای گرم تر کردن فضای منزل مجبور نیستید که حتما از رنگ های جیغ استفاده کنید بلکه می توانید از رنگ های زرد ، کرم ، خاکستری و آب کم رنگ نیز کمک بگیرید تا ظاهر منزل شما را زیباتر کند .

 

هویت بخشیدن به منزل

یکی از راه های هویت بخشیدن به فضای منزل استفاده از عکس های خانوادگی و یا آثار هنری فرزندان خانواده است . این کار علاوه بر این که معرف شخصیت شماست . حسی خوبی را در شما ایجاد می کند .

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.