• جستجو
  • 1403/02/01
فواید ورزش ایروبیک برای کودکان

فواید ورزش ایروبیک برای کودکان

  • نویسنده سایت
  • سلامت
  • ورزش و تناسب اندام
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، یک شنبه ۲ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

در این مقاله از سایت یاربانو، در مورد تاثیرات و فوایدی که ایروبیک برای کودکان دارد برای شما می گوییم. با ما همراه باشید.

ایروبیک چیست؟

ایروبیک یک نوع فعالیت فیزیکی و ورزش است که فرد از طریق آن این توانایی را پیدا می کند که انرژی زیادی بسوزاند. این ورزش با به همراه داشتن موسیقی، بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است. همچنین این ورزش یک ورزش منعطف است و اعتماد به نفس بچه ها را بالا برده و آن ها را با نشاط می کند و انرژی آن ها را فوق العاده افزایش می دهد.

 

فواید و اثرات ایروبیک بر روی بچه ها:

1- مبارزه با چاقی کودکان با انجام دادن ایروبیک:

وقتی کودکان ورزش ایروبیک را انجام می دهند، تمایل به کالری سوزی پیدا می کنند. انجام دادن ایروبیک حتی می تواند از چاق شدن کودکان هم جلوگیری کند. امروزه شیوه ی زندگی ما به گونه ای شده است که کودکان تحرکی ندارند و بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای می کنند. به همین دلیل است که ورزش ایروبیک می تواند فعالیت آن ها را بالا برده و آن ها را فعال تر کند.

 

2- افزایش اعتماد به نفس کودکان با انجام دادن ایروبیک:

کودکان با انجام دادن ایروبیک، احساس بهتری می کنند که همین احساس موجب می شود آن ها قوی تر باشند و همچنین از ویژگی ها وقابلیت های خودشان آگاه شوند. این قضیه موجب می شود که دیدگاه این کودکان با بقیه متفاوت باشد.
 

3- بهبود یافتن مهارت های کودک با انجام دادن ایروبیک:

کودکانی که فعالیت ایروبیک را انجام می دهند، تمرکزشان بالاتر می رود و در نتیجه در هنگام انجام تکالیف خودشان هم تمرکزشان بیشتر می شود و در نتیجه، نمرات آن ها هم بالاتر می رود. در واقع، بر طبق تحقیقات انجام شده، ثابت شده است که کودکانی که تمرین ایروبیک را انجام میدهند فرآیندهای ذهنی بالاتر در نتیجه مهارت های شناختی بهتر دارند.

 

4- ایجاد ایمنی برای کودک با انجام دادن ایروبیک:

ورزش ایروبیک علاوه بر فایده های سلامتی روحی و روانی که دارد، به کودکان در ایجاد ایمنی با ساختن یک بدن قوی کمک می کند. این ایمنی موجب می شود که توانایی کودکان در مبارزه با بیماری ها بالا برود و در نتیجه به ندرت دچار بیماری هایی مانند سرماخوردگی، سرفه و ... بشود.

 

5- بهبود دادن گردش خون با انجام دادن ایروبیک:

به دلیل فعالیت بدنی که کودکان در حین انجام دادن فعالیت های ایروبیک دارند، جریان خون در سر تا سر بدن، بهتر می شود. به این سبب، اکسیژن رسانی به همه ی قسمت های بدن هم بیشتر می شود و بنا بر این سلول های بدن دارای انرژی بیشتری می شوند.

 

6- سم زدایی بدن کودک با انجام دادن ایروبیک:

انجام دادن فعالیت های بدنی باعث تعریق می شود که به همین دلیل، تمامی مواد شیمیایی و سموم از بدن خارج می شوند و به همین دلیل، تمامی مواد مضر از بدن کودک خارج شده و کودک سالم می ماند.

 

7- خواب بهتر کودکان با انجام دادن ایروبیک:

به طور کلی ورزش کردن موجب می شود که خطر افسردگی در میان افراد کاهش یابد که این آمار در بین افرادی که ایروبیک انجام می دهند هم بسیار بالا است. با کاهش میزان استرس و افسردگی در کودک، او شاد تر می شود و خارج از مدرسه هم فعال تر هستند که به موجب همین فعالیت روزانه و در نتیجه خسته شدنشان، شب ها خواب راحت تر و بهتری دارند.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.