• جستجو
  • 1403/02/14
رنگ چشم نوزاد

آیا می توان رنگ چشم نوزاد را تغییر داد؟

  • نویسنده سایت
  • مادر و کودک
  • دانستنی های نوزادان
  • 4
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۵۰
به اشتراک بگذارید

یکی از سئوالات اکثر خانم های باردار این است که چکار کنیم تا فرزندمان چشم های رنگی داشته باشد؟ ما امروز در این مقاله این موضوع را بررسی می کنیم و درستی و یا غلطی آن را بیان می کنیم.

آیا با داشتن یک رژیم غذایی خاص می توان رنگ چشم نوزاد را تغییر داد؟

یکی از عوامل تاثیر گذار در رنگ چشم نوزادان ژنتیک و وراثت است. به این ترتیب که هر فرد از هر یک از والدین خود دو نوع ژن ا به ارث می‌برد. این دو ژن می‌توانند به هم شبیه یا متفاوت از هم باشند. طبق نظریه صفات نهفته مندل، ژن رنگ تیره بر رنگ روشن همیشه غالب است و به همین خاطر اگر چشم شما آبی باشد و چشم همسرتان قهوه ای و یا برعکس، چشم فرزندتان هم قهوه ای می شود و تنها در صورتی که هر دو ژن آبی باشند رنگ چشم فرزندشان نیز آبی می‌شود. رنگ چشم یک صفت موقتی است و بسته به وضعیت کروموزومی افراد دارد، بنابراین شما نمی توانید رنگ چشم بچه را انتخاب کنید یا کاری در این زمینه انجام دهید. پس متوجه شدیم که رنگ چشم نوزاد قابل تغییر نیست و فقط به ژنتیک مربوط است.

 

نوزاد رنگ چشمش را از چه کسی به ارث می برد؟

یکی از رایج ترین سوالات والدین این است که  رنگ چشم کودکان به چه کسی می رود؟ و چه موقع تغییر می کند؟. هنگامی که نوزادان متولد می شوند، به ویژه آنهای که پوست تیره تری دارند، چشم های روشن دارند، به دلیل اینکه ملانین چشم آنها بسیار کم است. ملانین یک نوع رنگدانه است که رنگ چشم ها، پوست و مو را تعیین می کند (رنگ می کند). اینکه مقدار ملانین (یا رنگدانه) فرد چه قدر باشد را، ژنتیک مشخص می کند. دی ان ای (DNA) که نوزاد از شما و همسرتان می گیرد، مشخص می کند که رنگ چشم فرزند شما رنگی باشد. این احتمال هم وجود دارد که نوزاد شما با چشمهای آبی متولد شود (بعضی وقت هاچشم ها ملانین را وقتی که نوزاد در رحم است تولید نمی کند)، ولی بعد از تولد، وجود نور باعث می شود ملانین تولید شود، به همین دلیل رنگ چشم ممکن است تیره شود یا در طول زمان تغییر کند. جالب است بدانید که تنها رنگدانه ای که در چشم داریم، قهوه ای است، و مقدار این رنگدانه تعیین می کند که چشمان کودک شما چه رنگی باشد.


اگر می خواهید فرزندتان زیبا شود به این نکات توجه کنید:

رنگ پوست نوزاد مشخص می کند که وضعیت کبد و غدد داخلی شما چگونه است. پس اگر فرزند زیبا می خواهید، خوراکی هایی مثل روغن زیتون، روغن ماهی، کره، روغن های نباتی، خیار، کاهو، کاسنی، هویج زرشک، عناب و نعنای دم کرده  بخورید که برای کبد مفید اند و نوزاد شما را خوش آب و رنگ می کنند.
همچنین ویتامین ث باعث می شود رنگ طفل شما تغییر کند و زیبا شود.
سیب زیاد بخورید تا کودکتان زیبا شود.
برای اینکه نوزاد شما چشمانی زیبا داشته باشد، رازیانه و بادیان مصرف کنید.
مصرف انار و رب انار هم تاثیر زیادی بر زیبایی کودک دارد.اگر برای ناشتا میل کنید که خیلی خوب است.
خوردن آب آناناس به همراه یک قاشق عسل باعث شاداب شدن پوست کودک  و همچنین آناناس باعث زیبا شدن صدای بچه می شود.
پدر نوزاد شما باید قبل از بارداری و نزدیکی، گلابی زیاد مصرف کند.
روزی یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید و میل کنید.
برای اینکه فرزندتان موهای زیبا و بلند داشته باشد،انجیر و شنبلیله زیاد مصرف کنید.
اگر دوست دارید موی فرزند شما بور باشد:زیاد به حمام بروید، کمتر زیر آفتاب بمانید.
 برای اینکه نوزادتان موهای طلایی داشته باشد روزی یک قاشق آب دریا مصرف کنید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 2

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.