• جستجو
  • 1403/02/07
مراقبت از مو ها در فصل زمستان

مراقبت از مو ها در فصل زمستان

  • نویسنده سایت
  • آرایش و زیبایی
  • آرایش و مدل مو
  • 7
  • ‫۵ سال و ۴ ماه قبل، جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۰۰
به اشتراک بگذارید

بعضی از عادات غلط رفتاری، باعث می شوند که موها ضعیف شوند و حالت خود را از دست بدهند. اگر نمی خواهید همچین مشکلاتی برایتان پیش بیاید و موهایتان همچنان زیبا باشد، عاداتی که در این مقاله گفته شده است را ترک کنید.

هوای سرد و خشک زمستان، یکی از دشمنان سر سخت پوست شما است. این هوا نه تنها به پوست بلکه به موهای شما هم صدمه و آسیب وارد می کند. دمای کم هوا باعث می شود که پوست مشا خشک شود و رطوبت موهای شما را هم از بین می برد و باعث شکستگی آن ها می شود.  اما علاوه بر آن ها، عادات رفتاری هم هستند که باعث آسیب دیدن موهای شما می شوند که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم.
عاداتی که برای مراقبت از موهایتان در زمستان باید ترک کنید:

با موهای خیس بیرون نروید.

همهی ما تا به حال این جمله را شنیده ایم که مادران و یا پدرانمان به ما می گویند با موهای خیس بیرون نرو، سرما می خوری. اگر شما با موهای خیستان بیرون بروید، نه تنها باعث می شوید که سرما بخورید، بلکه به موهای خودتان هم آسیب می زنید زیرا دمای پایین هوا باعث می شود که آب روی موهای شما یخ بزند. وقتی که آب تبدیل به یخ شود، باعث می شود که حجم بیشتری پیدا کند و به همین دلیل موهای شما دچارشکستگی شوند. پس اگر به فکر سرماخوردگی خودتان نیستید، حداقل به سلامت موهایتان فکر کنید.

 

از ماسک های مو استفاده کنید.

همه ی انواع موها به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند حتی اگر بسیار نرم و ابریشمی هم باشند!
شما باید در روز هایی که سرد هستند، از ماسک ها و تقویت کننده های مو استفاده کنید تا این محصولات، از موهای شما در برابر آسیب روزهای زمستان مراقبت کنند. یکی از تقویت کننده های طبیعی برای مو ها، روغن های طبیعی هستند چرا که این روغن ها موهای شما را هیدراته می کنند و مانعی می سازند تا خشکی هوای سرد به موهایتان آسیب نزند.

 

موهایتان را با آب داغ نشوئید.

آب داغ برای پوست بدن و موهای شما اصلا خوب نیست و به آن ها آسیب کی زند چرا که شستن موها با آب داغ، باعث می شود که مو ها و حتی پوست سر خشک شوند. البته اشتباه نکنید زیرا همانطور که آب خیلی داغ برای موها خوب نیست، آب خیلی سرد هم برای موها خوب نیست چون  رطوبت آن ها از بین برده و باعث می شود موها دهیدراته و در نتیجه دچار شکستگی شوند. به همین دلیل بهتر است که موهایتان را با آب گرم یا ولرم بشویید.
 

موهایتان را بیش از حد نشوئید.

اگر فکر می کنید که باید چندین بار موهایتان را شامپو بزنید و بشویید، باید بگوییم که این کار نه هیچ فایده ای دارد، بلکه باعث می شود که موهای شما هم آسیب ببینند. در واقع شامپو زدن بیش از حد به غدد سباسه که وظیفه تولید روغن های پوست را دارند، آسیب می رساند و باعث فعالیت بیش از حد آنها می شود و در نتیجه، موهای شما بیش از حد روغنی و چرب می شوند.
شستن هر چند وقت یک بار موها بستگی به نوع موها دارد. برای مثال موهای فر دارای کوتیکول کمتری نسبت به موهای صاف هستند و به همین دلیل است که بسیار حساس تر، خشک تر و آسیب پذیر تر هستند. اگر موهایتان صاف است، بهتر است که هر 2 الی 3 روز یک بار موهایتان را بشوئید و اگر نوع موهایتان فر است، هر 4 تا 5 روز یک بار موهایتان را بشوئید.

 

از مواد حاوی الکل بیش از حد استفاده نکنید.

اگر می خواهید موهایتان تقویت شود و دنبال محصول مناسبی می گردید، حواستان باشد که از موادی که دارای الکل هستند استفاده نکنید. طبق تحقیقات، موادی که حاوی الکل هستند، مانند اسپری های مو، نرم کننده یا حالت دهنده های مو، گزینه های مناسبی برای موهای شما به خصوص در فصلی چون زمستان، نیستند.
 پس اگر صدمه و آیب ندیدن موهایتان برایتان اهمیت دارد از استفاده کردن از این مواد در فصل زمستان خودداری کنید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.