• جستجو
  • 1403/02/01
فرار از بی حوصلگی

چگونه از بی حوصلگی فرار کنیم ؟

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • پیشرفت و موفقیت
  • 5
  • ‫۴ سال و ۱۰ ماه قبل، سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۳:۳۰
به اشتراک بگذارید

همه ی ما در شرایطی بوده ایم که بسیار بی حوصله و بی صبر بوده ایم و نمی توانستیم به خوبی کارهایمان را انجام دهیم. به نظر شما ار چه راهکار هایی می توان برای فرار کردن از بی حوصلگی استفاده کرد؟

کم حوصلگی و بی صبری امری است که به طور پنهانی و ناآشکار در وجود ما رخنه می کند. علت زیربنایی بعضی از احساسات منفی مانند نگرانی، اضطراب و ناراحتی و ... بی صبری می باشد و شما با تقویت کردن صبر خودتان، می توانید این احساسات را هم برطرف کنید.
در ابتدا برای اینکه صبر خودتان را تقویت کنید، باید دریابید که چه چیزی موجب می شود شما آرامشتان را از دست بدهید و بی حوصله شوید؟ شما باید لیستی از این کارها تهیه کنید تا متوجه شوید که در بیشتر مسائل دشوار و سخت، لحظاتی برای تحمل کردن وجود دارند.

 

چگونه بر بی حوصلگی غلبه کنیم؟

برای اینکه صبر و شکیبایی را در خودتان تقویت کنید، نیاز دارید که نگرشتان را در مورد زندگی به طور اساسی تغییر دهید. سعی کنید هر موقعی که بی حوصله شدید، چند نفس عمیق کشیده و ذهنتان را آرام کنید. اگر راهی برای غلبه کردن بر بی صبریتان پیدا نمی کنید، بهتر است که آن ها را رها کنید. شاید در ابتدا این کار سخت و دشوار به نظر برسد اما کم کم این مهارت در شما تقویت می شود. یکی از راه هایی که می توانید از آن استفاده کنید، سرگرم کردن خودتان با چیزهایی است که دوست دارید. با این کار، شما کمتر به موضوعاتی که موجب بی صبریتان می شوند فکر خواهید کرد.

 

بگذارید زمان کار خودش را بکند.

معمولا افراد عجول دوست دارند هر چیزی را سریع و فوری به دست بیاورند و بر روی آن پا فشاری زیادی می کنند. درست است که همه ی ما دوست داریم به هدف هایمان برسیم، اما توجه داشته باشید که برای رسیدن به هر هدفی باید زمانی را بگذرانیم. شما برای این که به هر چیز خوبی برسید، به زمان نیازدارید.

 

 همیشه در انتظار اتفاق های غیر منتظره باشید.

این یک امر طبیعی است که دنیا آن طور که ما می خواهیم پیش نمی رود و ممکن است گاهی برنامه ریزی هایمان بر هم بخورد. شما باید این تغییرات و تحولات را بپذیرید و با آغوش باز از آن ها استقبال کنید. اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که هر اتفاق کوچکی موجب می شود که اعصابتان بهم بریزد و از کوره در می روید، باید بدانید که نمی توانید در مقابل اتفاقات ناخواسته بایستید و از طرفی با بی صبری و بی حوصلگی، کاری را از پیش نخواهید برد.

 

بی حوصلگی

 


زمانی را به تفریح و خوش گذرانی اختصاص دهید.

برای دقایقی آرام بنشینید و هیچ کاری را انجام ندهید. شاید در ابتدا از این که هیچ کاری انجام ندهید احساس کلافگی و بی صبری کنید، اما کم کم احساس خواهید کرد که زندگی شما کمی آهسته تر شده و خواهید توانست صبرتان را بالاتر ببرید.
مطمئنا اگر همه ی کارها درست پیش برود و هیچ چیزی بدون نظم نباشد، شما صبور تر خواهید بود و کم تر احساس کلافگی خواهید کرد اما مطمئن باشید که این امر هیچ وقت به طور کامل تحقق نمی پذیرد و به واقعیت نمی پیوندد. پس این شما هستید که باید خودتان را با زندگی وفق دهید و صبرتان را افزایش دهید نه زندگی!

 

 از انجام دادن کار های غیر مهم پرهیز کنید.

هیچوقت وقتتان را برای چیز هایی که برایتان ارزشی ندارند هدر ندهید و روی آن ها تمرکز نکنید، در مقابل زمان خود را به چیز هایی اختصاص دهید که موجب می شوند انگیزه و صبر و حوصله ی شما افزایش یابد و از زندگی شاد تر و بهتری برخوردار گردید.


خستگی را از تن خود بیرون کنید.

یکی از علت های مهمی که موجب کم حوصله شدن شما می شود، خسته بودن است. گاهی برای شما هم پیش آمده است که هیچ کاری برای انجام دادن ندارید. در این لحظات شما باید خدا را شاکر باشید چرا که در دنیای پر سرعت و مدرن امروز، این که لحظاتی را بدون دغدغه و داشتن کاری انجام دهید، از مواردی است که به ندرت اتفاق می افتد.
بسیاری از افراد اعتقاد دارند که وابستگی های دینی و مذهبی به آن ها کمک می کند تا بتوانند صبر و تحمل بیشتری داشته باشند. چرا که مذهب و دین شما را به داشتن صبر فرا می خواند و وابسته بودن به مذهب موجب می شود که شما به راحتی بتوانید از خیلی چیز ها بگذرید و با گفتن جملاتی مثبت به شکیبایی و بردباری برسید.
 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.