• جستجو
  • 1403/01/10
درمان خشکی و وزی موها

با این راهکارها، خشکی و وزی مو را از بین ببرید.

  • نویسنده سایت
  • آرایش و زیبایی
  • آرایش و مدل مو
  • 4
  • ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، پنج شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۳۶
به اشتراک بگذارید

خشک و شکننده شدن موها، میتواند حالت بدی به موها بدهد و زیبایی آن ها را از بین ببرد. اگر موهای خشک و وز دارید این مقاله را بخوانید.

راه هایی برای درمان خشکی مو:

نوشیدن آب زیاد در طول روز:

کم شدن آب بدن می تواند یکی از دلایل خشکی موها و وز شدن موها باشد. یکی از راه های ساده حل این مشکل این است که آب زیادی بنوشید. سبزیجات هم در خود آب بسیار زیادی را ذخیره دارند که در داشتن پوست و مویی سالم و باطراوت، کمک فراوانی به شما خواهند کرد، پس حتما بعد از این، از برگ‌های سبز و پرآب مانند کلم و کاهو… استفاده بیشتری بکنید  تا موهایتان هم آبرسانی شوند و دیگر وز نباشند.

 

جلوگیری از رنگ کردن بیش از حد موها:

مواد شیمیایی مثل رنگ موها، نرمی طبیعی مو را از بین می‌برند و ساقه‌ها را ضعیف و نازک می‌کنند. اگر زیاد از رنگ‌ها و مواد شیمیایی بر روی موها ی‌تان استفاده کنید، باعث می شوید موهایتان خشک شود. 

 

استفاده از روغن نارگیل:

استفاده کردن از روغن نارگیل، یک روش عالی  برای آبرسانی به مو و رفع حالت خشکی موهاست.  طرز استفاده: کافی است نوک انگشتان‌تان را به روغن نارگیل آغشته کنید و پوست و موهای سرتان را با آن ماساژ بدهید. بهتر است این کار را قبل از خواب انجام بدهید و صبح سرتان را بشویید.

 

استفاده از روغن زیتون:

روغن زیتون هم یکی از روش های  آبرسانی به مو و درمان موهای خشک و  وز است و می‌توان از آن برای ماساژ سر یا به‌عنوان ماسک مو استفاده کرد. برای استفاده از روغن زیتون، کمی از آن را گرم کنید، نوک انگشتان‌تان را به آن آغشته کنید و سرتان را ماساژ بدهید. پس از چند دقیقه، سرتان را با شامپو بشویید.

 

استفاده از روغن کرچک:

روغن کرچک هم مانند دیگر روغن های طبیعی، برای درمان مشکلاتی از جمله خشکی مو مؤثر است و تأثیر آن مشابه نرم‌کننده‌هاست. تنها کافیست انگشتان‌ خود را به روغن کرچک آغشته کنید و به پوست سر و موهایتان بمالید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، سرتان را با یک شامپوی مناسب بشویید.

 

درمان خشکی موها

 

استفاده از آلوئه‌ورا:

آلوئه‌ورا یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی برای پوست است  که نه تنها موها را مرطوب و نرم می‌کند، بلکه در اثر استفاده از آن با روغن، از خشک شدن موها در روزهای بعدی نیز جلوگیری می‌نماید و یک نقش محافظتی را ایفا خواهد کرد. مقداری ژل آلوئه‌ورا را مستقیما به موهایتان بمالید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. همچنین می‌توانید یک روغن طبیعی مثل روغن کرچک یا نارگیل و ... را به نسبت مساوی با ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و روی موهایتان بگذارید و با یک نایلون موهایتان را ببندید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. سپس به خوبی آبکشی کنید و با یک شامپوی مناسب بشویید.

 

استفاده از عسل و تخم مرغ :

ماسک عسل و تخم مرغ یک روش عالی دیگر برای درمان خشکی موهاست. برای تهیه این ماسک، یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری آبلیمو و عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و این ماسک را به موها و پوست سر خود بمالید و آن را ماساژ دهید. پس از مدتی آن را بشویید و شامپو بزنید.

 

استفاده از پودر کاکائو:

پودر کاکائو هم برای رفع وز بودن و خشکی موها بسیار مؤثر است. به این ترتیب کافی است ترکیبی از عسل، سرکه‌ی سیب، پودر کاکائو و ماست را تهیه کنید. این ماسک را به موهایتان بمالید و بعد از چند دقیقه، موهایتان را بشویید.

 

استفاده از سس مایونز:

برای درست کردن ماسک موی مایونز،۱/۴ فنجان سس مایونز، /۳ فنجان روغن بادام و ۱ تا ۲ عدد تخم‌مرغ را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده تا یکدست و نرم شود سپس آن را به موهای خود بزنید و با یک روسری یا دستمال سر ببندید. پس از یک تا دوساعت آن را بشویید. این ماسک علاوه بر درمان خشکی موها، زیبایی، درخشش فوق‌العاده و نرمی را به موهایتان می دهد.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.