• جستجو
  • 1403/01/10
داشتن موهای مشکی و پرپشت

راز داشتن موهای مشکی و پرپشت

  • نویسنده سایت
  • آرایش و زیبایی
  • آرایش و مدل مو
  • 3
  • ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، دو شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۰۶
به اشتراک بگذارید

داروسازان ایرانی برای جلوگیری از ریزش مو بسیاری از گیاهان را مورد آزمایش قرار داده توصیه کرده‌اند . 

عده‌ای از این گیاهان به علت داشتن املاح گیاهی موثر و مفیدند زیرا این املاح خوراک غدد زیر پوست و پیاز مغز و ترکیبات مو هستند و در نتیجه خوردن و مالیدن آن ها غدد زیر پوست سر را اصلاح و پیاز مو را تقویت کرده ، گرسنگی پنهانی آن ها را برطرف می نمایند . یکی از این املاح مفید که جزو ترکیبات مو می باشد گوگرد است که در انواع پیازهای خوراکی و پیاز های طبیعی مثل پیاز نرگس و پیاز عنصل و پیاز سورنجان و شنبلیله و غیره وجود دارد ، به علاوه در تره ، سیر ، موسیر والک انواع شاهی مخصوصاً بولاغ اوتی و تره تیزک برگ گزنه و غیره دیده می‌شود . روی هم رفته می توان گفت که خوردن اکثر سبزی ها و میوه ها و مالیدن آب آن ها به علت داشتن گوگرد گیاهی و املاح معدنی باعث تقویت مو بوده و از ریزش آنها جلوگیری می کند . انجیر و برگ درختان نیز سرشار از این املاح می باشند ، مالیدن جوشانده برگ انجیر و شیره آن به سر ، مشروط بر این که نسبت به آن حساسیت نداشته باشد ، و به مقدار کم مصرف شود ، نتیجه خوب دارد . چندی پیش خانمی در کتاب خوانده بود که شستشوی سر با برگ انجیر مانع ریزش مو شده و آن را تقویت می کند ، مقدار زیادی برگ درخت انجیر را جوشانده و چند سطل آب آن را گرفته روی سر و بدن خود می ریزد ، متاسفانه به علت داشتن حساسیت و زیاده روی در استعمال آن ، پوست بدنش زخم و دچار سوزش می شود که خوشبختانه پس از چندی بهبود پیدا می نماید  و با این جهت است که من در اینجا لازم می دانم دستور به کار بردن آن را برای شما بنویسم . برای اینکار یک کیلو برگ انجیر را جوشانده و در شیشه ای ریخته و بعد کمی از آن را برداشته و فقط موی سر را با آن خیس کرده و مراقبت نمایید که آب آن روی صورت و بدن نریزد و چنان چه ریخته شود فورا آن را با یک دستمال مرطوب پاک نمایید . یکی دیگر از گیاهان مفید برای حفظ موی سر تقویت آن با گردو است . خوردن مغز گردو برای کسانی که در اثر کم خوردن دچار ضعف و نقاهت شده‌اند ، بسیار سودمند بوده و باعث تقویت می‌شود . شستشوی سر با برگ گردو علاوه بر آنکه از ریزش مو جلوگیری می کند باعث نرمی مو نیز می شود .شلغم و چغندر نیز در حفظ مو و تقویت آن بسیار موثر می باشند . برای این کار خوردن آن ها شستشوی سر با آب پخته آن ها مفید بوده و توصیه می‌شود چنان چه شما در فصل زمستان مرتب سر خود را با آب لبو بشویید دارای موی پرپشت و انبوه و شفاف خواهید شد .


یکی دیگر از گیاهان مفید گزنه است که در کنار اکثر نهرها و جاهای نمناک ایران می روید و چنان چه بدن انسان با برگ و شاخه های آن تماس پیدا کند ، دچار سوزش می شود . استفاده از آن مستلزم نداشتن حساسیت نسبت به آن است ،زیرا عده‌ای به مجرد تماس با این گیاه دچار کهیر می شوند ، اگر شما نسبت به آن حساسیت ندارید ، یک شاخه از آن را با دستکش به دست گرفته مانند شلاق آهسته به سر بزنید تا تولید سوزش کرده و خون را در زیر پوست سر به جریان بیندازد . خوردن برگ گزنه بسیار مفید است . برای این کار ۳۰ گرم برگ آن را در آتش و یا سوپ ریخته میل نمایید . خوردن آن هیچ گونه ضرر و ناراحتی ندارد و اکثر ساکنان دهات آن را مانند سبزی در غذاهای خود می ریزند و می خورند و در نتیجه دارای موهای زیاد می شوند . گفتیم که بنابر عقیده داروسازان سنتی ایران ریزش مو به علت فراخی و تنگی مسام یعنی سوراخ های پوست سر است ، معالجه فراخی با داروهای قابل و درمان تنگی مسام استفاده از روغن های گرم کننده است .


مرهم لادن یکی از داروهای مفید برای جلوگیری از ریزش مو مرهم لادن است که هم خاصیت گرم کننده و هم خاصیت قبض دارد . لادن صمغی است معطر که آن را از گیاه عشقه می گیرند و به گل لادن که در گلدان ها می روید ارتباطی ندارد . برای ساختن این مرهم کافی است که این صمغ را در روغن مورد یا روغن آمله حل نماییم ، تا غلیظ و به صورت پماد درآید و چنان چه با آن مقداری صمغ عربی اضافه نمایید بهتر است و در نتیجه زودتر به دست می آید برای تهیه روغن مورد کافی است که مقداری برگ مورد را در روغن زیتون ریخته ، بجوشانیم تا با آن حل شود . چنان چه صمغ لادن در دسترس شما نباشد مقداری صمغ عربی را در روغن زیتون ریخته ، بجوشانید و با آن مقداری مورد اضافه کنیم تا به صورت پماد درآید .


یکی دیگر از مرهم های مفید برای از ریزش مو آن است که گل نسترن و گل همیشه بهار را در روغن زیتون ریخته بجوشانید تا قوام آید و بعد آن را به سر بمالید . شستشوی سر با جوشانده گل بابونه نیز مفید است و همچنین شما میتوانید گل بابونه را در روغن زیتون ریخته بجوشانید تا سفت شود . عوام برای جلوگیری از ریزش مو از کف کله پاچه استفاده می کنند و بیست روز آن را به سر می مالند .

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 1

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.