• جستجو
  • 1403/02/07
تفقویت نیمکره های مغز

توصیه هایی جهت تقویت نیمکره های مغز

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • پیشرفت و موفقیت
  • 5
  • ‫۴ سال و ۱۰ ماه قبل، سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰
به اشتراک بگذارید


حتما تا به حال در مورد نیمکره های مغز و تفاوت های آن ها شنیده اید. در این مقاله از وبسایت یاربانو به طور کامل به تفاوت های این دو نیمکره و روش هایی برای قدرتمند تر کردن آن ها می پردازیم.

بسیاری از توانمندی ها و خصوصیات و استعداد های افراد به نمیکره های چپ و راست و توانمند تر بودن هر کدام از آن ها بستگی دارد. به همین دلیل است که اگر شما می خواهید آدم موفقی باشید و توانمندی ها و استعداد هایتان را افزایش دهید باید برای توانمندی این دو نیمکره تلاش بسیاری بکنید. در این مقاله به طور کامل در مورد نیمکره های مغز و توانمند کردن آن ها صحبت می کنیم.
مغز هر انسان، یکی از مهم ترین بخش های بدن انسان ها است که یکی از اجزای آن مخ می باشد. مخ از دو نیمکره ی ظاهرا مشابه تشکیل شده است که در زمان های قدیم دانشمندان فکر می کردند عملکرد های این دو نیمکره نیز مانند یکدیگر است که با گذتش زمان متوجه شدند که اینگونه نیست و هر نیمکره وظیفه و توانمندی های خودش را دارد و با دیگری کاملا متفاوت است.
هر کدام از ما انسان ها توانمندی های متفاوتی داریم که شکوفا کردن و پرورش دادن آن ها می تواند باعث موفقیت ما شود. تفاوت انسان ها در علایق، رفتار ها، توانمندی ها و ... به فعال تر بودن نیمکره ی چپ یا راست بستگی دارد.

 

نیمکره ی چپ:

عملکرد کنترل بدن توسط نیمکره ها برعکس می باشد، یعنی نیمکره ی سمت چپ سمت راست بدن را کنترل می کند و در مقابل نیمکره ی سمت راست، سمت چپ بدن را کنترل می کند.
آدم هایی با نیمکره ی چپ قوی تر و فعال تر معمولا به ریاضیات علاقه ی زیادی نشان می دهند و از فلسفه خوششان می آید. آن ها در تجزیه و تحلیل بسیار توانا بوده و می توانند به سادگی ارقام و اعداد را به خاطربسپارند. این افراد افرادی منطقی، منظم و سخنور هستند. البته در کنار تمام این توانایی ها، آن ها در موسیقی و نقاشی و راه های خلاقانه استعداد زیادی ندارند و ممکن است تواناییشان کم باشد.

 
نیمکره ی سمت راست:

همانطور که گفتیم نیمکره ی سمت راست، سمت چپ بدن را هدایت می کند و مرکز حس لامسه، درك سه بعدی اشیا، تصاویر، مقررات، رنگ، لحن و صدا می باشد. این نیمکره در درک تصاویر و به خاطر سپردن آن ها قوی بوده و می تواند چهره ها را هم تشخیص دهد.
حل کردن معما ها و مسائل به عهده ی نیمکره ی سمت راست است که به همان توانایی خلاقیت و کشف کردن باز می گردد. این نیمکره به شما قدرت رویا سازی، ورزش کردن و انجام دادن حرکات موزون را می دهد و با هنر رابطه ی بسیار خوبی دارد.
معمولا هنرمندان موفق، به طور معمول نیمکره ی سمت راست فعال تری دارند و در بخش های هنری مانند نقاشی و موسیقی استعداد فراوانی دارند.
جالب است بدانید که این نیمکره مرکز احساسات و دوست داشتن هم می باشد.

 

نیمکره های چپ و راست مغز

 

تقویت نیمکره های مغز

تقویت کردن نیمکره ی سمت چپ:


افرادی که نیمکره ی چپ قدرتمندی دارند اما از نظم و ترتیب و ریاضیات و فلسفه در زندگیشان غافل هستند و سمت آن ها نمی روند، این نیمکره را سرکوب کرده اند.
برای تقویت کردن نیمکره ی سمت چپ شما باید از ریاضیاتو فلسفه کمک بگیرید. همچنین گردش در طبیعت، و استفاده کردن از حس شنوایی برای بیشتر و بهتر لذت بردن هم بسیارمفید است.
جدول و پازل حل کنید و برای هر روزتان برنامه ای مدون داشته باشید تا نیمکره ی سمت چپ قوی تری داشته باشید. تمرین کردن فن بیان و سخنرانی و استفاده از فیش برداری برای حفظ کردن، از دیگر راه های قدرتمند تر کردن نیمکره ی سمت چپ می باشد.

 

تقویت کردن نیمکره ی سمت راست:

برای تقویت کردن نیمکره ی سمت راست شما باید نگاه کلی گرایانه را جایگزین نگاه جزئی نگرانه کنید، درست بر عکس نیمکره ی سمت چپ.
برای این که نیمکره ی سمت راستتان قوی تر شود، باید از انجام دادن هر کاری به روش معمول خودش پرهیز کنید و راه های خلاقانه برای حل مسائل بیابید. گاهی به نمایشگاه های نقاشی و کنسرت های موسیقی سر بزنید و به رویا هایتان احترام بگذارید و زمانی را به غرق شدن در رویا هایتان و متصور شدن اهدافتان در رویاهایتان اختصاص دهید.
نقاشی یا طراحی یا موسیقی را بیاموزید و داستان بخوانید و سعی کنید آن داستان را مانند تصویر و فیلم برای خودتان تصور کنید.

توجه داشته باشید که شما نباید از هیچکدام از نیمکره ها به بهانه ی آنکه در دیگری قوی تر هستید، دست بکشید و باید سعی کنید که هر دوی آن ها را تقویت کنید چون حتی اگر در یکی از نیمکره ها قوی تر باشیم به این معنا نیست که در دیگری ناتوانیم و هر نیمکره ی مسئولیت های عادی اش را به نحو احسنت انجام می دهد.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 1

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.