• جستجو
  • 1403/02/05
عوامل موفقیت

عوامل موثر کسب موفقیت (بخش اول)

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • پیشرفت و موفقیت
  • 4
  • ‫۵ سال و ۷ ماه قبل، دو شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷، ساعت ۱۴:۰۴
به اشتراک بگذارید

فارغ از سن ، نژاد ، زادگاه و شغل همه ما در مراحل مختلف زندگی به دنبال رسیدن به موفقیت هستیم .

رسیدن به هر هدف احساس رضایت و خوشحالی را به دنبال دارد . از اساسی ترین شرط های موفقیت یک انسان در زندگی فردی و اجتماعی داشتن قدرت «مدیریت خود» است . 

انسان موفق ، ریشه همه موفقیت ها را در درون خود جست و جو می کند ،  شکست ها و عقب افتادن های خود را با بهانه های پوچ توجیه نمی کند و قادر است مسیر اهداف خود را مدیریت کند .

 

عوامل موفقیت

 

با دانستن عوامل موثر موفقیت و دنبال کردن یکسری راه کار های کاربردی  می توانید یک انسان موفق باشید . در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم :

 

از سبک زندگی ناسالم دست بردارید

قبل از گام برداشتن در مسیر موفقیت باید وضعیت جسمانی و روحی مناسب داشته باشید و به سلامتی خود اهمیت دهید . و عادت های رفتاری بد خود را کنار بگذارید . بدن شما باید برای انجام وظایف انرژی لازمه را دریافت کند بنابراین رژیم غذایی سالم را دنبال کنید و روزانه ورزش کنید . یکی از دلایل موفقیت «ریچارد برانسون» این است که وضعیت بدنی خود را در بهترین حالت ممکن حفظ کرده است.  قرار داشتن در وضعیت فیزیکی عالی باعث می شود تا خون بیشتری به مغز برسد و انسان بهتر می تواند روی اهداف خود تمرکز کند و تصمیمات بهتری اتخاذ کنداین گام‌ها اگر چه کوچک اند ، اما اثرگذار هستند و روزی به خاطرِ برداشتن آنها از خودتان قدردانی خواهید کرد . 

 

ذهنیت ثابت را کنار بگذارید 

فرد با ذهنیت ثابت معتقد است ذهن ، هوش و استعداد صرفا خصیصه‌های ثابتی هستند و نمی‌توان آنها را تقویت کرد .


افراد موفق این باور اشتباه را قبول ندارند . آنها برای تقویت ذهنیت رو به رشد ، کسب اطلاعات جدید ، یادگیری مهارت‌های تازه و ایجاد تحول در قوه‌‌ی ادراک‌شان ، همواره زمان زیادی را وقف می‌کنند . با داشتن ذهنیت ثابت می‌توانید از همین فردا تحول را آغاز کنید . کشف کنید شما چه اعتقادها و قواعدی دارید که می توانند در شرایط سخت به شما کمک کنند .

 

از بهانه آوردن دست بردارید

همه ما از درون بر سر یک دو راهی قرار داریم . ندایی که به ما می گوید سخت تلاش کنید و کارهای خود را به نتیجه درستی برسانیم و همچنین ندایی که می گوید کمی استراحت کن یا کمی وبگردی ک و ... . به بهانه های خود گوش کنید . علت آنها را دریابید زیرا بهانه‌ها جلوی رشد فردی و حرفه‌ ای ما را می‌گیرند . در آخر سعی کنید متوجه شوید چگونه می توانید از آن برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت استفاده کنید .  

 

از آرزوی خود استفاده کنید

آرزو واژه دیگری برای خواسته است. بدون آرزو ، انگیزه رسیدن به هدف را نخواهید داشت . آرزوی موفق شدن را در خود پرورش دهید و تا می توانید بجنگید . افراد موفق لزوماً قویتر و باهوشتر از دیگران نیستند بلکه آنها آرزوی فراوانی برای دیدن تحقق هدفشان دارند . وینسنت تی. لمباردی می گوید : "تفاوت بین یک فرد موفق و دیگران عدم توانایی یا کمبود دانش او نیست ، بلکه نخواستن اوست".

 

 تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

در هنگام هدف‌گذاری و تعیین اهداف واقع‌بین باشید و محکم پای عقیده‌ی خود بایستید . موفقیت فقط به سراغ کسانی می رود که برای رسیدن به آن سخت تلاش کرده و با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند . داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت یکی از مهم ترین گام هایی ست که برای رسیدن به موفقیت لازم هست . تعیین اهداف کوچک و دست یابی به آنها باعث ایجاد انگیزه برای رسیدن به اهداف بزرگ می شود بنابراین پس از رسیدن به هدف های کوچک برای خود جشن بگیرید . برای رسیدن به اهداف خود گام به گام پیش بروید .

 

برنامه ریزی کنید

پس از این که اهداف شما مشخص شد . باید مسیر و نقشه اجرایی خود را فراهم کنید و با پیگیری مداوم برای انجام آن تلاش کنید. همین راه موفقیت را می توانید در طول روزهای هفته پیگیری کنید و گام به گام به هدف خود نزدیکتر شوید. پیروی از این شیوه در طی روزها و هفته های آتی به شما کمک می کند همیشه در زندگی تان موفق باشید .

در بخش دوم این مقاله به بررسی سایر عوامل موثر کسب موفقیت می پردازیم ....
 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 1

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.