• جستجو
  • 1403/02/07
بیماری کک و مک

بیماری کک مک و انواع آن

  • نویسنده سایت
  • سلامت
  • بیماری ها
  • 2
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۴:۲۰
به اشتراک بگذارید

کک مک عارضه ای است که بیشتر زنان سفید رو و مو بور را ناراحت کرده و در بدن آن ها ، قسمت هایی از بدن که با لباس پوشیده نشده و در معرض نور و آفتاب قرار می گیرند ، ظاهر می شود .

این عارضه در زنان سیاه پوست به هیچ وجه دیده نمی شود و اشخاص سبزه گندمگون هم کمتر به این عارضه مبتلا می‌شوند . انگلیسی ها و آمریکایی ها بیشتر از سایر اقوام اروپایی به این عارضه مبتلا می‌شوند . چنان چه در بین زنان فرانسوی کمتر دیده می شود . زنان آمریکایی که بیشتر بدن مخصوصا پشت خود را عریان نگاه می دارند ، پوست بدن آن ها به نوعی کک مک که به کک مک آمریکایی معروف است مبتلا شده و پزشکان آمریکایی آن را علاج ناپذیر می دانند . کک مک هیچ گونه درد و ناراحتی ندارد و مسری هم نیست ، فقط زیبایی ، نرمی و لطافت پوست را از بین می برد ، به این جهت آن را برای خانم ها و دوشیزگان شرح بیشتری خواهیم داد . عارضه کک مک قبل از سه سالگی در اطفال و نوزادان دیده نمی شود و هرچه طفل بزرگتر شده و به سن بلوغ نزدیک تر شود ، زیادتر می شود و به همین جهت است که پزشکان و داروسازان جدید آن را با غدد تناسلی مربوط می دانند و عقیده دارند که زیاد شدن کک مک به فعالیت تخمدان ها بستگی دارد و در دختران و زنان در ایام عادت ماهانه دانه های کک مک زیاد تر و پررنگ تر می شوند .

 

بیماری کک مک


برای این که علاج رفع کک  مک را بدانیم ، باید گفت که کک مک چگونه پیدا می شود و آن را باید مرض بدانیم یا عرض … . در جواب این سوال باید بگویم که کک و مک نه مرض است و نه عرض ، بلکه نتیجه طبیعی عمل سلول های رنگساز است . در سیاه پوستان خیلی زیاد و در اشخاص گندمگون متوسط و در اشخاص سفید پوست خیلی کم است و چون در سفید پوستان عمل سلول های رنگساز یکنواخت نبوده ، کم و زیاد می شود ، در نتیجه بعضی از نقاط بدن که در معرض تشعشع آفتاب قرار می گیرند و مقدار ماده رنگین زیادتر و در بعضی از سلول ها کمتر است ، کک مک ظاهر می شود و برای معالجه باید یا ماده رنگین را از بین ببرند و یا کاری کرد که عمل رنگسازی تمام سلول ها یکسان شده ماده رنگی تمام سطح بدن را فرا گیرد . 


در زبان فرانسه به این ماده رنگی ملانین می گویند و این همان ماده رنگی است که چنان چه در قسمتی از بدن و لکه های بزرگی از پوست ترشح نشود سفید باقی مانده و بیماری برص ظاهر می شود . در اینجا فقط به این نکته اشاره می کنیم که گیاهخواران و خام خواران کمتر به کک مک مبتلا می شوند . باری صحبت ما در اطراف ملانین یعنی ماده رنگی که در اثر تابش آفتاب و اشعه ماورا بنفش از سلول‌های رنگساز پوست ترشح می شود ، این ماده رنگی با مواد مزیل اللون مثل آب ژوال و مایعات کلردار از بین نمی رود ، ولی به مرور زمان در اثر تاثیر اکسیژن هوا کمرنگ شده و از بین می رود ، آب اکسیژنه نیز در محو پررنگ آن موثر است و به طور کلی مواد اکسید کننده که اکسیژن وارد پوست می‌کنند موثرند . برای جلوگیری از بروز کک مک لازم است که اشخاص سفید پوست قبل از رفتن به آفتاب صورت خود را با لعاب لوبیا کمی چرب نمایند ، داروسازان جدید چرب کردن پوست صورت را با پماد گنه گنه توصیه می نمایند و مفید می باشد ولی در حال حاضر گنه گنه و املاح کینین به ایران کمتر وارد می شود .

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.