• جستجو
  • 1403/01/10
میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟

میخچه چیست و چگونه درمان می شود؟

  • نویسنده سایت
  • سلامت
  • بیماری ها
  • 6
  • ‫۵ سال و ۲ ماه قبل، سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۰۰
به اشتراک بگذارید

همه ی ما تابه حال برای یک بار هم که شده، اسم بیماری میخچه را شنیده ایم و یا حتی آن را دیده ایم. اما آیا می دانید که این بیماری چیست و چگونه به وجود می آید، آیا راه حل درمان آن را می دانید؟؟اگر پاسختان به این سوال ها منفی است، شما باید این مقاله را بخوانید تا اطلاعاتتان در مورد میخچه افزایش یابد.

یکی از مشکلات و بیماری هایی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید، میخچه است، مخصوصا آن افرادی که از کفش های مناسب استفاده نمی کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند. میخچه یک نوع ضایعه ای است که با درد و تورم همراه بوده و فرد را از امکان راه رفتن و یا پوشیدن کفش باز می دارد.
میخچه بیماری عجیب غریبی نیست که نتوان آن را درمان کرد اما روش های درمان آن مثل بقیه ی بیماری ها مخصوص هستند و باید با همین روش ها درمان شود تا بیمار آسیبی نبیند. همچنین بهتر است که فرد در همان مراحل اولیه ی مبتلا شدن به میخچه سعی کند که آن را درمان کند. بعضی از افرادی که در مراحل اولیه ی مبتلا شدن به میخچه هستند، به آن توجهی نمی کنند و همین قضیه باعث می شود که میخچه بد تر شود. معمولا این نوع افراد تا موقعی که درد و تورمشان زیاد تر شود صبر می کنند و پس از آن به فکر درمان میخچه با راه های احمقانه ای مانند بریدن میخچه با تیغ، ناخن گیر، استفاده از سنگ پا برای از بین بردن آن و یا حتی و یا حتی سوزاندن آن می افتند. باید به شما بگوییم که این کار ها و روش ها علاوه بر عدم ایجاد بهبودی، موجب بدتر شدن میخچه و یا حتی ایجاد عفونت هم می شود.
اگر شما هم به میخچه مبتلا شده اید، دست از فکر کردن و انجام دادن روش های گفته شده بردارید و به توصیه هایی که در ادامه برای شما گفته ایم توجه کنید تا بتوانید به راحتی میخچه را در خانه درمان کنید.

 

راه هایی برای درمان میخچه:

به یک پزشک مراجعه کنید.

یکی از راه هایی که برای درمان میخچه موثر می باشد، مراجعه کردن به پزشک و بریدن میخچه توسط پزشک است. بریدن میخچه نباید به صورت خود سرانه صورت بگیرد بلکه باید در مطب و توسط یک پزشک بریده شود. یادتان باشد که اگر خودتان اقدام به بریدن آن کنید، این کارتان به جز ضرر فایده ای نخواهد داشت.

مراجعه به پزشک برای درمان میخچه

 

از چسب میخچه استفاده کنید.

یکی دیگر از راه هایی که برای درمان میخچه می توان انجام داد، تهیه کردن چسب های مخصوصی است که در داروخانه ها موجود می باشد. این چسب ها حاوی اسید سالیسیلیک بوده و به همین دلیل می توانند موثر و کار آمد باشند.

استفاده از چسب میخچه برای درمان میخچه

 

 از گوجه فرنگی برای درمان خانگی میخچه استفاده کنید.

یکی از راحت ترین و کم هزینه ترین راه های درمان میخچه، استفاده از گوجه می باشد. استفاده از گوجه فرنگی کاملا بدون ضرر بوده و باعث بهبودی میخچه ی فرد می شود. گوجه فرنگی هم مانند چسب های مخصوص میخچه دارای اسید سالیسیلیک بوده و به همین دلیل باعث می شود که میخچه بهبود یابد که بسیار هم کم خرج و آسان است.
برای درمان میخچه، شما می تواند یک گوجه فرنگی را برداشته و آن را برش دهید. سپس آن را از طرف داخلش روی میخچه قرار داده و سپس با استفاده از پارچه و کیسه فریزر روی آن را ببندید و اجازه دهید که از شب تا صبح روی میخچه باشد. مطمئن باشید که روز بعد متوجه تغییر فوق العاده آن و همچنین کم شدن درد و نرم شدن آن خواهید شد. تعداد دفعات استفاده از این روش به میزان تورم و قدمت میخچه بستگی دارد اما معمولا دیده می شود که فرد پس از یک بار استفاده از این روش بهبود می یابد.

استفاده از گوجه برای درمان میخچه

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.