• جستجو
  • 1403/01/10
ماسک زمستانی برای شادابی پوست

ماسک زمستانی برای شادابی پوست

  • نویسنده سایت
  • آرایش و زیبایی
  • زیبایی چهره
  • 6
  • ‫۵ سال و ۲ ماه قبل، جمعه ۷ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

 در این مقاله از سایت یاربانو، طرز تهیه ی دو ماسک زمستانی با یک میوه ی زمستانی را به شما یاد می دهیم که برای شادابی و زیبایی پوست بسیار موثر است. با ما همراه باشید.

شاید شما هم از فواید بسیار زیادی که لبو برای بدن دارد مطلع باشید. لبوی خام از بیماری های قلبی ، فشار خون و زوال عقل جلوگیری کرده و همچنین میزان قند خون را هم تنظیم می کند. لبو سرشار از آنتی اکسیدان های مفید بوده و علاوه بر آن خاصیت ضد قارچی و التهابی هم دارد اما باید به شما بگوییم که لبو علاوه بر مفید بودن برای سلامت بدن، برای زیبایی و سلامت پوست هم بسیار مفید بوده و به عنوان یک ماسک شاداب کننده و کاربردی محسوب می شود.
لبو در بیشتر کشور ها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا کاربرد های زیادی دارد مثلا رنگ زیبای لبو، باعث صورتی رنگ شدن مو ها و پوست صورت می شود. علاوه بر آن, منافذ باز پوست را بستته تر کرده و لکه های تیره رنگ روی آن را به صورت قابل توجهی کم رنگ می کند و به مرور زمان باعث محو شدن آن ها می شود. به دلیل زیاد بودن فواید لبو و خاصیت ها و کاربرد های آن در زیبایی، چند ماسک را به شما معرفی می کنیم که می توانید آن ها را با لبو تهیه کنید و اثر فوق العاده ی آن را ببینید.

 

تهیه ی ماسک با استفاده از لبو:

آموزش تهیه ی ماسک لبو شماره یک:

مواد لازم برای تهیه ماسک شماره یک:

آب لبو : ۵ تا ۶ قاشق ‌چای‌خوری
آب‌ گرم: مقداری
پنبه‌ گلوله‌ای شکل: به میزان لازم
لیف حمام و یا دستمال: به میزان لازم

 

روش تهیه و استفاده از ماسک صورت لبو شماره یک:

قبل از هرکاری ابتدا صورتتان را با آب گرم کاملا خیس کرده و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. با این کار، جرم ها و گرد غبار از روی پوستتان پاک می شوند و در نتیجه ماسک بیشتر و بهتر به پوستتان نفوذ می کند.
حالا لبو ها را رنده کرده و آب آن را از لبو ها جدا کنید. سپس آب آن ها را درون یک ظرف ریخته و یکی از پنبه ها را درون آب لبو فرو کنید. حالا پنبه را به صورتتان بزنید. حواستان باشد که پنبه با دهان و چشم ها تماسی نداشته باشد زیرا باعث رنگ گرفتن و صورتی شدن دندان ها می شود. صورتتان را کاملا با این ماسک بپوشانید ولی حواستان باشد که نباید قدری از آن استفاده کنید که آب لبو از صورتتان بچکد.
اجازه دهید تا زمانی که ماسک خشک شد، روی صورتتان بماند و پس از آن دوباره لایه ای دیگر از ماسک را با استفاده از پنبه به صورتتان بمالید. اجازه دهید ماسک برای بیست دقیقه روی پوستتان بماند و پس از مدت زمان گفته شده حتما آن را بشویید تا لکه ای روی صورتتان نماند. برای شستن صورت دستما یا لیف را با آب گرم خیس کرده و آن را به صورت دایره وار روی پوست صورتتان ماساژ دهید. این ماسک باعث شادابی و خوش رنگ شدن پوست شما می شود.

 

آموزش تهیه ماسک لبو شماره دو:

مواد لازم برای تهیه ماسک صورت لبو شماره ۲:

آب لبو : دو قاشق‌چای‌خوری
ماست : یک قاشق‌چای‌خوری
آب ‌لیمو : یک قاشق‌چای‌خوری
آرد نخودچی : دو قاشق‌غذا‌خوری
 

روش تهیه و استفاده از ماسک صورت لبو شماره۲:

برای تهیه این ماسک ابتدا کمی لبو را رنده کنید و پس از جدا کردن آن از آبش، آب لبو را داخل یک ظرف بریزید و دو قاشق آرد نخودچی به آن بیفزایید. حالا ماست و آب لیمو را هم به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم بزنید. این مخلوط باید به صورت خمیر در بیاید. حالا ماسک را برای پانزده دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. پس از مدت زمان ذکر شده پوستتان را با آب ولرم بشویید و خشک کنید تا اثر فوق العاده ی این ماسک را ببینید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.