• جستجو
  • 1403/01/31
لباس افراد چاق

لباس مناسب افراد چاق

  • نویسنده سایت
  • مد و پوشاک
  • نکات مد و پوشاک
  • 2
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، دو شنبه ۲ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۲۲:۴۴
به اشتراک بگذارید

انتخاب لباس برای افراد سنگین وزن و چاق همیشه یک مظل است . بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند ، به طور غریزی این موضوع را رد می کنند به همین دلیل هنگام خرید لباسشان دچار مشکل می شوند یا این که نمی دانند چه لباسی آنها را لاغر تر نشان می دهد و مناسب آنهاست . 

اضافه وزن و چاقی در واقع یک وضعیت پزشکی است . از پیامد های چاقی کاهش اعتماد به نفس است .  که بر انتخاب های فرد در زمینه مد و زیبایی ، تاثیر دارد. به همین علت افراد چاق باید لباس هایی بپوشند که نقص ها و کاستی اندام آنها را می پوشاند . توجه داشته باشید که هر آنچه می پوشید نشان دهنده ی شخصیت شما است .ادامه می خواهیم بدانیم چه عواملی در پوشش این دسته از افراد موثر است :

 

انتخاب رنگ مناسب 

رنگ های تیره نظیر مشکی ، بنفش ، نیلی ، سبز تیره ، زرشکی انتخاب کنید چرا که رنگ های رو تمایل به نشان دادن اندامتان دارند و بنابراین از پوشیدن لباس های رنگ روشن نظیر صورتی ، آبی روشن ، سفید و لیمویی خود داری کنید . 

 

لباس افراد چاق

 

انتخاب پارچه مناسب

پارچه هایی با تار و پود برجسته و بافت درشت انتخاب نکنید . بلکه پارچه های حریر ، لطیف و ظریف با طرح های ساده نظیر گل های کوچک ، اشکال هندسی ریز و چهار خانه های ظریف و کوچک برای شما مناسب است .

 

پوشیدن شلوار بلند

شلوارهایی بپوشید که روی کفش شما را پوشش می دهند بنابراین شلوارهای داسته و کاملا بلند انتخاب بسیار خوبی است . جنس شلوارتان باید دارای بافت محکم و در عین حال انعطاف پذیر باشد که باعث می شود شکم را به شکل تخت و قسمت ران پا را یک دست نشان دهد . توجه داشته باشید که شلوار شما باید درست در ناحیه کمر قرار بگیرد .

 

لباس افراد چاق

 

پوشیدن کفش پاشنه بلند

کفشی انتخاب کنید که حداقل دارای 6 سانتی متر ارتفاع باشد تا شما را لاغرتر جلوه دهد . اگر پای تپلی دارید بهتر است به کفش هایی با بندهای پهن بپوشید . بند نازک کفش چاقی پا را چند برابر نشان می دهد .

 

لباس افراد چاق

 

مدل لباس های مناسب

لباس های یقه هفت v و قلبی شکل بپوشید . مدل یقه ها با ایجاد خطای دید گردن را کشیده تر نشان می دهند و قسمت بالاتنه را ظریف تر جلوه می دهند .  لباس های مدل ساعت شنی بپوشید . این لباس ها در قسمت کمر باریک می شوند و شما را لاغر نشان می دهند . سعی کنید ژاکت و کت های بلند را با دکمه های باز بپوشید . بهترین نوع مدل دامن برای افراد چاق مدل حرف  A الفبای انگلیسی است . بلندی دامن باید تا زانو باشد . دامن های کوتاه نپوشید که اندام شما را بزرگتر نشان می دهد . اگر ساق و مچ پای شما چاق است این مورد برای شما صدق نمی کند . بهتر است بلندی دامن A شکل شما تا زیر قوزک پای تان باشد. دامن های تک برش و کلوش را به طور کلی فراموش کنید . به طور کلی لباس های یکسره مانند پیراهن که تک رنگ باشند یا با برش های عمودی دوخته شده باشند سایز واقعی شما را نشان نمی دهند .

 

پوشیدن لباس های یک رنگ

کل لباس های که می پوشید یک رنگ باشند به عبارت دیگر تک رنگ بپوشید . مطالعات انجام شده نشان می دهد که پوشیدن سر تا پا با یک رنگ باعث قد بلند دیده شدن شما در چشم مخاطب می شود . پیراهن های تک رنگ بیشتر از کت و دامن و حتی کت و شلوار شما را لاغر نشان می دهد .

لباس افراد چاق

 

نوع زیور آلات

گردنبند و گوشواره های بلند و بسیار ظریف انتخاب کنید . شال بپوشید و آن را از دو  طرف شانه و گردن رها کنید . دسته های بلند شال به دلیل خطای دیدی که ایجاد می کنند بالاتنه شما را ظریف ترجلوه می دهد .


در پایان این نکات را توجه داشته باشید . که کمد لباستان را با لباس های بزرگ و با سایز بالا پر نکنید همچنین پوشیدن لباس های تنگ کار اشتباهی است ، لباس شما باید اندازه شما باشد . 
 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 4

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.