• جستجو
  • 1403/02/01
فواید پیاده روی در دوران بارداری

فواید پیاده روی در دوران بارداری

  • نویسنده سایت
  • مادر و کودک
  • قبل از زایمان
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۰۰
به اشتراک بگذارید

پیاده روی یکی از آن ورزش های پر فایده است که انجام دادن آن در دوران بارداری هم فواید بسیار زیادی دارد. در این مقاله از سایت یاربانو به فواید بی شمار آن اشاره میکنیم و به شما می گوییم که چرا باید در زمان بارداری پیاده روی کنید.

پیاده روی کردن در دوران بارداری نه تنها اشکالی ندارد بلکه فواید بسیار زیادی هم دارد. البته شما نباید بیش از حد هم پیاده روی کنید و پزشک هم باید به شما اجازه ی پیاده روی بدهد. در ادامه برخی از فوا فوق العاده ی پیاده روی در دوران بارداری را برایتان بازگو می کنیم.

 

فواید شگفت انگیز پیاده روی در دوران بارداری

1. پیاده روی برای سالم ماندن خودتان:

پیدا روی کردن در دوران بارداری موجب می شود که شما از لحاظ فیزیکی، سالم و فعال بمانید. پیاده روی یک ورزش مناسب برای تمام بدن است که باعث بهبود سلامت قلبی و عروقی شده و عضلات شما را هم تقویت میکند.

 

2. پیاده روی برای سلامت جنین‌تان:

علاوه بر فوایدی که پیاده روی برای خودتان دارد، برای فرزندتان هم فواید بسیار زیادی دارد و به افزایش وزن جنین کمک می کند. با این کار، پروسه ی زایمان هم طبیعی و ساده خواهد بود..

 

3. پیاده روی برای کاهش احتمال دیابت بارداری:

اگر قند خون شما در دوران بارداری افزایش یابد، امکان دارد که شما پس از زایمان به دیابت نوع دوم دچار بشوید. همچنین ریسک زایمان پیش از موعد و چاقی کودک را هم بالا می برد. ورزش هایی مثل پیاده روی کردن که باعث تحخت کنترل نگه داشتن وزن شما می شوند، خطر ابتلا به دیابت پس از بارداری را هم کاهش می دهند.

 

4. پیاده روی برای کاهش احتمال پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری):

یکی از عوارض دوران باردارب پره آکلامیسی می باشد که نشانه های رایج آن فشار خون بالا و افزایش پروتئین در ادرار است. پیاده روی به شما کمک می کند که وزنتان را سالم نگه دارید و کلسترولتان را هم کاهش دهید. در نتیجه  فشار خون‌تان در سطحی متعادل باقی خواهد ماند. در نتیجه شما خواهید توانست ریسک زایمان زودهنگام را که معمولا در اثر پره اکلامپسی روی می‌دهد پایین بیاورید.

 

5. پیاده روی برای کاهش استرس:

یکی از متداول ترین عوارض برای خانم های باردار استرس می باشد. دلیل این استرس هم معمولا هورمون ها هستند اما خانم های باردار به دلایل دیگری هم دچار نوسانات اخلاقی می شوند، از خوشحالی و شادی گرفته تا اضطراب و افسردگی. پیاده روی کردن هم مثل هر ورزش دیگری موجب می شود که اندروفین ترشح شود. این هورمون هورمون حال خوب در بدن می باشد و می تواند میزان استرس را به میزان زیادی کاهش داده و روحیه ی شما را بالا ببرد و تقویت کند خصوصا روزهایی که ممکن است حالتان گرفته باشد و حوصله نداشته باشید.

 

6. پیاده روی برای افزایش احتمال زایمان طبیعی:

پیاده روی کردن باعث می شود که انعطاف پذیری بدن بیشتر شده و عضلات لگن هم تقویت شود. در نتیجه این کار ها موجب می شود که شما زایمانی راحت تر و سریع تر و همچنین بی درد داشته باشید. پیاده روی کردن در صبح زود برای زایمان طبیعی مفید تر است. اگر اندام شما مناسب و رو فرم باشد، شما زایمان بهتر و بی دردسر تری را تجربه خواهید کرد.

 

7. پیاده روی برای کاهش درد و احساس ناراحتی:

خانم ها در دوران بارداری در معرض درد ها و احساسات ناراحت کننده قرار می گیرند که اگر تحرکی هم نداشته باشند، این دردها افزایش خواهند یافت. پیاده روی کردن به شما کمک می کند که این درد ها را کاهش دهید و همچنین کشش پاها حین پیاده روی کمک زیادی به رها شدن از درد می‌کند.

 

8. پیاده روی برای سایر فواید پیاده روی:

پیاده روی کردن موجب می شود که شما از مشکلاتی مثل تهوع‌های صبحگاهی، خستگی، گرفتگی‌های عضلانی، یبوست، واریس و بیخوابی شبانه را خلاص شوید. علاوه بر آن ها، ورزش کردن به صورت منظم و روی برنامه به شما کمک می‌کند راحت‌تر به خواب بروید و خواب آرامی داشته باشید چرا که پیاده روی روزانه باعث سوزاندن انرژی های اضافی شده و بنابراین شما خوابی راحت‌تر و باکیفیت‌تر خواهید داشت.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 1

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.