• جستجو
  • 1403/02/04
پاک کردن میگو

طریقه پاک کردن میگو

  • نویسنده سایت
  • آشپزی و تغذیه
  • ترفند و نکات آشپزی
  • 3
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۴:۲۱
به اشتراک بگذارید

میگو در بازار به سه مدل تازه ، خشک شده و یخ زده در دسترس می باشد . اگر قصد خرید میگو را دارید از سلامت آن کاملاً اطمینان داشته باشید . 

یکی از علایم فساد میگوی خشک شده ، حالت خمیری آن است . میگوی خشک سالم حالت چرمی دارد و اگر در دست آن را بکشید ، به آسانی تکه نمی شود . میگوی فریز شده هم در بسته بندی مطمئن ، دارای تاریخ صید ، تاریخ بسته بندی و تاریخ انقضا می باشد که حتما باید به آن توجه کنید . میگو تازه در انواع مختلف (بیش از ۲۰ نوع متفاوت در خلیج فارس) در بازار وجود دارد . 

 

از معروفترین میگوها می توان به این مدل ها اشاره کرد :

میگوی ببری یا خالدار ، میگوی صورتی ، میگویی قهوه ای و نوعی شاه میگو که گاها آن به اسم لابستر هم یاد می‌شود . 
فصل صید میگو معمولاً از مرداد ماه هر سال تا اواسط بهمن ماه ادامه دارد و پس از آن چون فصل تخم گذاری میگو فرا می رسد ممنوعیت صید آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه ادامه پیدا میکند . صید میگو هر سال دوبار انجام می‌شود و مدت آن بستگی به نظر کارشناسان شیلات دارد . بهترین میگو ، میگوی صید اواسط شهریور و بهمن ماه است .

 

خواص میگو 

در مورد خواص میگو و انواع مختلف آبزیان اولین چیزی که به ذهن می رسد فراوانی فسفر است . مزیت دیگر گوشت میگو میزان املاح و به خصوص کلسیم و فسفر آن ها نسبت به فرآورده‌ های گوشتی دام‌ ها بسیار قابل توجه است . میزان سکته قلبی در افرادی که مرتب میگو می خورند کمتر از کسانی است که میگو نمی خورند و گوشت قرمز استفاده می کنند . حافظه را تقویت می کند و قدرت ذهنی را بسیار بالا می برد . تمامی خوراکی های دریایی به شکل عام و میگو به صورت خاص دستگاه دفاعی بدن را تقویت می کند . میگوها در بالا بردن مقاومت بدن ، بهبود التهاب ها ، بیماری های قلبی و مبارزه با سرطان کمک فعالانه ای دارد . میزان کلسترول در ۱۰۰ گرم میگو حدود دو سوم میزان کلسترول در یک تخم مرغ 50 گرمی است .

 

طریقه پاک کردن میگو

اگر از میگوهای پاک شده استفاده می کنید فقط کافی است میگو را از بسته بیرون آورده و اطمینان حاصل کنید که روده از داخل آن خارج شده است . اگر میگو را به صورت تازه تهیه کرده اید و قصد پاک کردن و فریز کردن آن را دارید بهتر است فقط سر میگو را با قیچی آشپزخانه از آن جدا کنید و میگو را با پوست سخت و باقی قسمت های بدن فریز کنید و هر بار هنگام استفاده میگو را به مقدار لازم پاک کنید . 

 

پاک کردن میگو

ابتدا سر و دم میگو را با قیچی آشپزخانه جدا کرده و بعد پاها را کامل از بدن میگو جدا کنید و در آخر پوست سخت میگو را با احتیاط پاک کنید . به طوری که به گوشت میگو آسیبی نرسد . بعد از این که فیله میگو را به دست آوردید با یک چاقوی تیز روی کمر میگو یک شکاف به ارتفاع ۲-۳ میلی متر و به طول میگو ایجد کنید و با نوک چاقو روده میگو را از داخل آن خارج سازید .
دقت کنید در هنگام خارج کردن روده ، تمام روده کاملاً از داخل میگو خارج شود که باعث تلخ شدن مزه آن می شود . روده میگو ضخامتی به اندازه یک نخ معمولی و به طول خود میگو دارد و به شکل یک نخ سیاه رنگ دیده می شود که اگر از داخل آن خارج نشود طعم میگو تلخ می‌شود و بوی بسیار تند و بدی پیدا می کند . 

 

پاک کردن میگو

 

پاک کردن میگو

 

پاک کردن میگو

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 1

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.