• جستجو
  • 1403/02/07
طرز صحیح شستشوی شلوار های جین

طرز صحیح شستشوی شلوار های جین

  • نویسنده سایت
  • خانه داری
  • شستشو و نظافت
  • 5
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، پنج شنبه ۶ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

لباس های جین با چند بار شستشو خراب شده و رنگ و بافت خود را از دست می دهند اما در این مقاله از سایت یار بانو به شما یاد می دهیم که چگونه لباس هایتان را بشوئید که برای آن ها مشکلی پیش نیاید.

لوی اشتراوس بنیانگذار کارخانه شلوار جین لیوایز در سال ۱۸۵۳ با طراحی شلواری از جنس برزنت تاریخچه شلوار جین را بنیانگذاری کرد و اکنون بیش از ۱۰۰ سال است که این شلوار از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار شده و قیمت بالایی نیز دارند. به همین دلیل نحوه مراقبت از این شلوار بسیار مهم است. پس در مراقبت از لباس های جین خود هرگز این اشتباهات را مرتکب نشوید.

 

 شستشوی لباس های جین با دست:

سعی کنید که شلوار جین را داخل وان حمام بشویید زیرا در این صورت شما توانایی این را دارید که هنگام شستشو شلوار را صاف کف وان قرار دهید.
 برای آبکشی کردن لباس، یک لیوان سرکه و دو قاشق غذاخوری نمک را با مقداری آب ترکیب کنید و لباس را برای کم تر از یک ساعت داخل این محلول قرار دهید. قرار دادن لباس در این مخلوط باعث می شود که شلوار یا لباس جین شما دچار رنگ پریدگی نشود و رنگ خودش را از دست ندهد.
هیچ وقت شلوار جین را در آب گرم تر از ۱۵۰ درجه فارنهایت شستشو ندهید.
 برای شستشوی لباس های جین از پودر های لباس شویی استفاده نکنید و به جای آن از صابون یا مایع لباسشویی استفاده کنید.
 برای شستن لباس را به هم نسائید و برای تمیز کردن آن از یک عدد برس نرم استفاده کنید.
اگر از صابون برای شستن لباستان استفاده می کنید آن را مستقیم به لباس نزنید بلکه به برس بزنید.

 

 شستوی لباس با ماشین لباسشویی:

همانطور که گفتیم شستشوی لباس جین با ماشین لباسشویی توصیه نمی شود ولی بعضی از خانم ها وقتی برای شستشوی لباس با دست ندارند. در این مواقع که مجبورید لباس را داخل ماشین بیاندازید، شلوار را پشت و رو کنید و جیب ها را خالی کنید. علاوه بر آن حتما حواستان باشد که دمای آب از 105 درجه بیشتر نباشد و دور شستشو هم ۶۰۰ باشد. اگر ماشین لباسشویی برنامه مخصوص جین دارد آن را انتخاب کنید. برای شستن لباس ها و شلوار های جینتان، از مایع لباسشویی استفاده کنید و حتما قبل از آبکشی، یک پیمانه سرکه به آن اضافه کنید تا رنگ آن عوض نشود.

 

خشک کردن لباس جین:

هیچوقت برای خشک کردن لباس های جین از نور مستقیم و دمای زیاد استفاده نکنید و بگذارید که لباس ها بدون نور مستقیم خورشید خشک شوند. برای گرفتن آب شلوار های جین، آن را نچلانید. چین و چروک های لباس را با دست صاف کنید. لباس را روی یک حوله آویزان کنید تا چروک نشود.

 

نکاتی برای حفظ رنگ جین:

در کل هر چه لباس جین را کمتر بشوئید رنگ آن بهتر می ماند. اگر لکه ای روی لباس بود بدون شستشوی کامل لباس فقط قسمت لکه دار را تمیز کنید.  اگر روی لباس پارچه چرم کار شده برای جلوگیری از ترک خوردگی روی آن گلیسیرین بزنید.  اگر شلوار جین چروک شده است روی آن کمی آب بپاشید سپس تا کرده و بپیچانید. برای جلوگیری از چروک شلوار هم می توانید آن ها را به این شکل داخل کمد نگهداری کنید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 1

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.