• جستجو
  • 1403/01/10
آموزش تهیه شامپو بدن طبیعی

آموزش تهیه شامپو بدن طبیعی

  • نویسنده سایت
  • خانه داری
  • شستشو و نظافت
  • 6
  • ‫۵ سال و ۲ ماه قبل، جمعه ۷ دی ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۰۰
به اشتراک بگذارید

یکی از اساسی ترین نیاز ها برای شستشو، شامپو بدن است. شامپوی بدن باعث می شود که پوست خراب نشود و از چین و چروک ها هم جلوگیری می کند. از آن جایی که شامپوهای بدن هم مثل دیگر مواد شیمیایی بی خطر نیستند، تصمیم گرفتیم که به شما روش تهیه چند شامپوی بدن طبیعی خانگی را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

در این شامپوی بدن که در این مقاله به روش تهیه ی آن می پردازیم، از صابون روغن زیتون، عصاره اسطوخودوس، عصاره ی بابونه، عسل خام و مواد طبیعی دیگر ساخته شده است و در آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است و به همین دلیل است که بسیار مفید و بی ضرر می باشد.  شما می توانید به آسانی این شامپو را در خانه تان تهیه کنید و از آن استفاده کنید. این شامپو حاوی اسانس های درمانی بی ضرر می باشد و بر عکس شامپوی های آماده و بازاری که دارای مقدار زیادی مواد شیمایی دارند مواد شیمیایی ندارد و کاملا بی خطر است. در ادامه موادی که در این شامپو استفاده می شود به همراه خواص آن گفته می شود تا شما درک بهتری از این شامپو داشته باشید.

 

  عصاره ی اسطوخودوس:

 این گیاه مزایا و فواید بسیار زیادی برای پوست دارد و به همین دلیل است که گزینه ای مناسب در تهیه ی شامپوی بدن محسوب می شود. این گیاه خاصیت ضد باکتریایی دارد و حقیقتا توانایی نفوذ به تمامی منافذ بدن و از بین بردن آن ها را دارد.

 

عصاره بابونه:

عصاره ی این گیاه کاملا برا بدن بی ضرر بوده و توانایی کاهش التهابات پوستی را هم دارد. علاوه بر آن، دارای خواص درمانی منحصر به فردی است مثلا خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده گی. علاوه بر تمامی خواص گفته شده این عصاره منبع آنتی اکسیدان است و عطر و بوی ملایم و دلنشینی هم دارد.
 

اسانس شمعدانی عطری:

این اسانس، عالی ترین گزینه برای تهیه شامپوی دست ساز است. مصریان باستان برای براق شدن پوستشان از این اسانس استفاده می کردند. علاوه بر این، در درمان آکنه، کاهش التهاب، تسکین ضایعات و همچنین متعادل کردن سطح هورمون های بدن موثر است.
 

عسل خام:

عسل خام، یکی از منحصر به فرد ترین و بهترین مایع شیرینی است که از طرسق زنبور ها و شهد فشرده شده ی گل ها تهیه می شود. شما می توانید عسل خام را از کندو ها جمع آوری کنید و یا آن را از مغازه دار ها بخرید. عسل فواید زیادی در زیبایی و سلامت پوست دارد. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و علاوه بر آن می تواند پوست شما را مانند افراد جوان و شاداب درخشان کند. از دلایل افزودن این ماده به شامپو این است که می تواند چهره ی شما را زیبا تر و دلنشین تر کند.

 

ویتامین  E:

ویتامین E خواص بسیاری زیادی دارد. این ویتامین می تواند از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کند. همچنین علاوه بر آن، علائم پیری مانند چین و چروک های پوست را از بین می برد و آن ها را کاهش می دهد.

 

اسانس جوجوبا:

این اسانس هم مثل بقیه ی مواد گفته شده خواص بسیاری دارد که از حوصله ی این مقاله خارج است. دلیل استفاده از این اسانس در شامپوی بدن این است که این اسانس توانایی مقابل با جوش و آکنه را دارد و همچنین التهاب و قرمزی پوست را هم کنترل می کند.

 

 طرز تهیه شامپو بدن طبیعی خانگی:

مواد لازم برای تهیه ی شامپوی بدن:

آب: یک فنجان
عسل: یک چهارم فنجان
صابون روغن زیتون مایع: دو سوم فنجان
اسانس اسطوخودوس، عصاره ی بابونه و عصاره ی شمعدانی عطری: 30 قطره
ویتامین E: یک قاشق چای خوری
عصاره ی جوجوبا: 2 قاشق غذا خوری

 

طرز تهیه و استفاده از شامپوی بدن:

یک کاسه ی بزرگ را بردارید و در آن تمامی مواد گفته شده را بریزید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس در یک ظرف مناسب نگهداری کنید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 1

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.