• جستجو
  • 1403/02/05
راهکار های افزایش اعتماد به نفس

راهکار های افزایش اعتماد به نفس (قسمت دوم)

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • مهارت های زندگی
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، چهار شنبه ۵ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

در این مقاله مربوط به افزایش اعتماد به نفس، چند راهکار دیگر را در ادامه ی مقاله ی قبلی ذکر می کنیم. با ما همراه باشید.

راهکار های افزایش اعتماد به نفس:

8- استرستان را کاهش دهید.

برای بالا بردن عزت نفستان شما باید بتوانید استرستان را کاهش دهید که برای کاهش استرس راهکار های زیادی وجود دارد که شما باید آن ها را یاد بگیرید و از آن ها کمک بگیرید.

 

۹-  زمان بیشتری را با کسانی بگذرانید که به شما نزدیک و عزیز هستند.

سعی کنید دایره ی اجتماعی خودتان را با دوستیابی صحیح افزایش دهید. برای این کار، شما باید بلد باشید که مراحل دوست یابی صحیح چه چیز هایی است تا این کار برایتان آسان تر شود.
 

۱۰-  مکان زندگی خود را تمیز، آرام و جذاب نگه دارید.

معمولا تمیز کاری و مرتب کردن خانه یا اتاق احساس بهتری  به شما داده و سبب افزایش اعتماد به نفس می شود. حتی آب دادن به گل ها هم یک راهکار مناسب به حساب می آید.

 

11- کار‌هایی را انجام دهید که دوست دارید.

سعی کنید در روز حداقل یک کاری که آن را دوست دارید و از انجام دادنش لذت می برید را انجام دهید.
 

۱۲- هنری باشید.

کارهای کنری مانند رقصیدن، نقاشی کردن، نواختن یک قطعه موسیقی و ... باعث می شود که شما بهتر بتوانید خودتان را به دیگران نمایش دهید و با آن ها ارتباط بر قرار کنید. همچنین به کاهش اضطراب هم کمک می کند.

 

۱۳. چالشی را ایجاد کنید که می‌توانید واقع‌بینانه از پس آن بر بیایید.

برای مثال، به یک کلاس ورزشی مثل ژیمناستیک بروید و آن را یاد بگیرید، آواز خواندن را بیاموزید و یا حتی دوستانتان را برای یک میهمانی کوچک دعوت کنید.


۱۴- کار‌هایی را که برای مدت زمانی رها کرده بودید ادامه دهید.

همه ی ما در دوران کودکی و نوجوانی حتی چند سال قبل کارها و فعالیت هایی را انجام می داده ایم که حالا دیگر نمی کنیم. سعی کنید همان کار ها را دوباره از سر بگیرید مثلا آشپزخانه تان را مجددا نقاشی کنید.

 

۱۵- با دیگران مهربان باشید و کار‌های خوب برایشان انجام دهید.

به هیچ کس فخر فروشی نکنید و با همه مهربان باشید حتی مغازه داری که از او خرید می کنید. به یک خیریه کمک کنید و همسایه تان را به یک قهوه و نوشیدنی دعوت کنید. لبخند زدن به دیگران، باعث می شود آن ها هم به شما لبخند بزنند و در نتیجه شما انرژی مثبت دریافت کنید. به دوستان و خانواده خود بگویید که می‌خواهید وارد چه روندی در زندگی شخصی و کاریتان شوید و از آن‌ها کمک بگیرید. احتمالا آن‌ها نیز در بسیاری از مشکلات مانند شما هستند و شما می‌توانید به کمک یکدیگر موضوع مورد نظر را دنبال و حل و فصل نمایید. مشکل داشتن و حرف زدن در مورد آن کار سختی نیست فقط شما باید ترس و خجالت را کنار بگذازید و در مورد آن ها حرف بزنید و کمک بگیرید.
 


۱۶- از همنشینی با افرادی که با شما بد برخورد می‌کنند و یا حال شما را بد می‌کنند پرهیز کنید.

این قضیه به این معنی است که شما باید اعتماد به نفستان را افزایش دهید. اگر اعتماد به نفستان خیلی کم است و شما را دچار مشکل می کند، به یک متخصص مراجعه کنید.
افرادی که با شما برهورد مناسبی ندارند، باعث می شوند که به شما حس بدی منتقل شود و در نتیجه اعتماد به نفس و عزت نفستان هم کاهش بیابد. از دوستی و برخورد با این افراد دوری کنید و اگر نمی توانید، آن ها را زیاد جدی نگیرید و به حرف هایی که می زنند خیلی توجه نکنید. بهتر است یک برنامه ی رفتاری از پیش تعیین شده برای مواقعی که با این افراد برخورد می کنید داشته باشید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.