• جستجو
  • 1403/02/06
راه هایی برای درمان کم پشتی و ریزش مو

راه هایی برای درمان کم پشتی و ریزش مو

  • نویسنده سایت
  • آرایش و زیبایی
  • آرایش و مدل مو
  • 4
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۲۲:۵۹
به اشتراک بگذارید

پر پشتی مو یکی از آرزو های همه ی انسان هاست و موهای پرپشت ظاهری زیبا و دلنشین به چهره می دهند. به همین دلیل است که ریزش مو و کم پشتی می تواند آزار دهنده باشند. در این مقاله ما راه هایی برای درمان ریزش مو و پرپشت شدن آن ها به شما ارائه می دهیم.

درمان کم پشتی موها با تخم مرغ:

از بچگی مادر هایمان به ما گفته اند که اگر تخم مرغ بخوریم، موهایمان سریع تر بلند می شوند. تخم مرغ یک خوراکی مغذی است و  پروتئین زیادی هم دارد به همین دلیل از ریزش مو جلوگیری می کند و سرعت بلند شدن مو ها را هم افزایش می دهد.  همچنین خوب است بدانید که سفیده‌ی تخم مرغ فقط برای موهای چرب مناسب است. استفاده‌ی موضعی از سفید‌ه‌ی تخم مرغ می‌تواند چربی اضافی مو و پوست سر را از بین ببرد. اگر موهای خشکی دارید، باید از زرده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. استفاده از تخم مرغ می تواند هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک سر باشد. ما در این جا دو ماسک سر را به شما معرفی می کنیم.

 

ماسک اول با تخم مرغ:

یک یا دو عدد تخم مرغ را بشکنید و خوب هم بزنید. موهایتان را با آب بشویید تا خیس شود. تخم مرغ زده شده را روی موی خیس خود پخش کنید. بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. آن را با شامپو و آب گرم بشویید.

 

ماسک دوم با تخم مرغ:

آموزش تهیه:

2 سفیده‌ی تخم مرغ، 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را روی مو و پوست سرتان بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. با شامپوی ملایم و آب ولرم آن را بشویید.
این درمان برای موهای چرب بسیار عالی است است ولی اگر موهای خشک یا معمولی دارید، باید دو عدد سفیده‌ی تخم مرغ را با زرده‌ی تخم مرغ جایگزین کنید و همان کارهای گفته شده را انجام دهید.

 

درمان کم پشتی موها با روغن نارگیل:

روغن نارگیل دارای خواص بسیار زیادی از افزایش ضخامت مو، براق و درخشندگی مو، کمک به پرپشت شدن مو و... دارد. این روغن  به دلیل داشتن اسیدهای چربی که در بدنه موها نفوذ می کنند، جلوی ریزش موها را می‌گیرد. روغن نارگیل را بسته به جنس و نوع موها هم قبل و هم بعد از حمام می‌توانید استفاده کنید. اگر جنس موهای‌تان چرب است می‌توانید شب قبل موهای‌تان را با روغن نارگیل ماساژ دهید و با همان روغن نارگیل روی موهای‌تان تا صبح بخوابید و روز بعد موها را بشورید. اما اگر جنس موهای‌تان خشک است بعد از استحمام موها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

 

درمان کم پشتی موها با آب پیاز:

 برای استفاده از این روش فوق العاده، آب پیاز را به آرامی روی موهای‌تان بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشورید.
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید «آب پیاز» یک درمان طبیعی موثر برای رشد مجدد موها و درمان کم‌پشتی آن‌هاست. علاوه بر این آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند و برای سایر مشکلات مو مانند شوره‌ سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز مفید است. پیاز سرشار از گوگرد است. گوگرد سبب افزایش سرعت گردش خون به پوست سر و افزایش تولید کلاژن می‌شود. همان‌طور که می‌دانید فولیکول‌ها مسئول تولید و رشد مو هستند، زمانی که خون و کلاژن بیشتری به این فولیکول‌ها برسد، مواد مغذی و محرکی که برای رشد موهای جدید نیاز دارند را دریافت می‌کنند.

 

درمان کم پشتی موها با لیمو و روغن لیمو:

 برای استفاده از این راهکار، آب لیمو‌ترش تازه را روی موها به آرامی بمالید و ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.استفاده از آب لیمو‌ترش تازه یا روغن لیمو باعث می شود کیفیت موها بهبود یابد و به رشد مجدد آن ها هم کمک می کند. از آب‌ لیمو‌ترش به همراه روغن‌های گیاهی مثل نارگیل یا روغن زیتون می‌توانید به عنوان یک ماسک موی مفید هم استفاده کنید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.