• جستجو
  • 1403/01/10
جملات تاثیرگذار در رفتار و شخصیت کودک

جملات تاثیرگذار در رفتار و شخصیت کودک

  • نویسنده سایت
  • مادر و کودک
  • تربیت کودک
  • 7
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۰۰
به اشتراک بگذارید

تربیت کردن کودکان کار بسیار دشواری است و سختی های خاص خودش را دارد که شما می توانید با آگاهی از باید و نباید ها ی تربیت کردن، یک فرزند خوب را تربیت کنید. در این مقاله ما جملاتی که بر رفتار و شخصیت کودک تاثیر می گذارند را برایتان بازگو می کنیم.

در سال های اولیه ی زندگی هر فردی بسیار تاثیر پذیر است و هویت او در حال شکل گیری است. کودکانی که پا به سن 7 سالگی می گذارند و وارد مدرسه می شوند، به دلیل این که بیشتر در جامعه و اتفاقات در آن قرار می گیرند، نیاز بیشتری به حمایت و دلگرمی شما دارند. به همین دلیل شما باید حس حمایت و پشتیبانی خودتان را به او القاء کنید و به او بهمانید که او امنیت، تعلق و ارزش دارد.
همچنین شما باید به او این اطمینان را بدهید که در هر زمانی می توانید به او کمک کنید و پشتیبان او باشید و او می تواند در مواقع مشکلاتش به شما مراجعه کند. در ادامه می توانید 5 جمله ی جادویی را بخوانید که در این امر به شما کمک می کنند.

 

1- به او بگویید "من به تو افتخار می کنم"

بسیاری از انسان ها فکر می کنند فقط زمانی که شغل پر درآمدی داشته باشند یا موفقیت بزرگی کسب کنند، پدر و مادرشان به آن ها افتخار خواهند کرد و به آن ها توجه خواهند داشت. در حالی که این امر درست نیست. همچنین بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، بسیاری از مردان میانسال اعتراف کرده اند که آن ها هرگز از پدر و مادر جمله ی "من به تو افتخار می کنم" را نشنیده اند و سال ها در انتظار آن بوده اند.
پس شما نباید منتظر باشید که او حتما موفقیت بزرگی کسب کند و همیشه منتظر شنیدن این جمله باشد و سعی کنید که هر چه زودتر این جمله را به او بگویید تا ببینید که چه نتیجه ای در زندگی او خواهد داشت.

 

2- به او بگویید "من به تو باور دارم"

همه ی انسان ها نیاز دارند که حس اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و دیگران هم به آن ها اطمینان داشته باشند. شما می توانید با گفتن جمله ی "من به تو باور دارم"، حس حمایت و اطمینان خودتان را به او انتقال دهید و همچنین به او بفهمانید که شما به به ارزشمند بودن او اطمینان خاطر دارید. علاوه بر این ها، اعتماد به نفس کودکتان هم بالاتر می رود و شک و دو دلی او هم از بین می رود.

 

3- به او بگویید "من بهترین‌ها را برای تو می‌خواهم"

گفتن این حمله به کودک، فواید بسیاری دارد، برای مثال او متوجه می شود که کارهایی که شما برای او انجام می دهید و حرفایی که به او می زنید هدفمند است و هدف آن فقط و فقط به نفع خودش است. پس او هم در مواقعی که کمی با شما اختلاف نظر دارد، حرف شما را بپذیرد و به آن احترام بگذارد و عمل کند.
علاوه بر آن، به کودک می فهماند که شما همیشه در کنار او هستید و کمکش می کنید که به هدف هایش برسد و بدون دلیل با او مخالفت نمی کنید و در طرف مقابل او نیستید. اگر زمانی دید که نظر او نقطه ی مخالف نظر شما است، به او یاد آوری کنید که خواستار بهترین ها برای او هستید و نمی خواهید او ضربه ای ببیند.

 

4- به او بگویید "در کنار تو خواهم بود"

این جمله به کودک شما این اطمینان خاطر را می دهد که شما همیشه برای کمک به او حاضرید و حاضرید به وسیله آن‌ها شناخته شوید حتی اگر اشتباهی مرتکب شوند یا مسئولیت کار دشواری بر عهده آن‌ها باشد. یعنی به طور ساده تر، کودک به این باور پیدا می کند که شما حاضر هستید خودتان را به سختی بیاندازید و حرف دیگران را بشنوید ولی پشت او را خالی نکنید. با این باور، آن ها مسئولیت پذیر تر خواهند شد و تصمیمات بهتری خواهند گرفت.

 

5- به او بگویید "من عاشق تو هستم"

این جمله بسیار ساده و پر احساس و در عین حال بسیار هم با ارزش و تاثیر گذار است و هیچوقت تکراری نمی شود، حتی اگر هزاران بار هم آن را تکرار کنید. سعی کنید در همه ی مواقع و در طول روز به او بگویید که عاشق او هستید. با این کار حس تعلق و دوست داشتنتان را هم به کودک منتقل می دهید و به او یاد می دهید که از گفتن این جمله بیم و شرم نداشته باشد.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.