• جستجو
  • 1403/02/01
تکنیک های آرام کردن اعصاب و کنترل خشم

تکنیک های آرام کردن اعصاب و کنترل خشم

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • مهارت های زندگی
  • 6
  • ‫۵ سال و ۴ ماه قبل، یک شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۴۲
به اشتراک بگذارید

یکی از مشکلات همگی ما در دنیای امروزه، خشمگین شدن و به قول معروف زود از کوزه در رفتن است.خیلی از ما ها در زمان عصبانیت حرف هایی را می زنیم که واقعا منظوری نداریم و بعدا از آن پشیمان می شویم.

ترفند ها و راه های کنترل خشم:

کنترل کردن خشم و آرام کردن اعصاب با تکنیک ها ی تنفس و آرام بخش:

یکی از راه های کنترل خشم آرامش است. آرامش دادن به خود کار ساده ای است، مثلا شما می توانید با تنفس عمیق و مدیتیشن برای زمان 10 دقیقه و تجسم کردن افکار شاد، به خودتان آرامش بدهید. انجام دادن این روش و تکنیک برای آرام کردن اعصاب، باعث می شود که شما بتوانید با دنیای درونتان ارتباط برقرار کنید و در مواقع سخت و عصبانی کننده خودتان را کنترل کنید. کنترل خشم و عصبانیت با افکار و نگرش مثبت، تغییر افکار با فکر کردن به چیزهای مثبت و به دنبال آگاهی بودن می تواند اثر آرام بخش داشته و عصبانیت شما را کم تر کند.
 

کنترل کردن خشم و آرام کردن اعصاب با گوش دادن به دیگران با بلوغ عاطفی:

یادتان بباشد که در مواقع عصبانیت، شما نمی توانید مشکلی را حل کنید. بهتر است به جای این که خشمگین شوید، راهی برای حل کردن مشکل هایتان پیدا کنید. در طول مدت زمانی که دارید با کسی بحث می کنید، به دیگران گوش دهید و به این موضوع فکر کنید که چطور می توانید با آرامش، پاسخ خوبی به او بدهید. این که شما به بلوغ عاطفی برسید، باعث می شود که خودتان را با افراد مسموم و پرخاشگر درگیر نکنید حتی اگر این فرد جزئی از عزیزانتان باشد.
 

کنترل کردن خشم و آرام کردن اعصاب با به زبان آوردن احساسات:

برای صحبت کردن در مورد موضوعات سنگین، به دنبال موقعیت خوب و مناسبی باشید. از خودتان بپرسید که آیا می خواهید فلان حرف را برای حل مشکلتان بیان کنید یا از طرف مقابل خجالت می کشید؟ سعی کنید به خودتان آرامش بدهید. در صورت آرام بودن، شما می توانید احتمال زدن حرف های اشتباه را پایین بیاورید و از بد تر شدن اوضاع جلوگیری کنید.

 

کنترل کردن خشم و آرام کردن اعصاب با نادیده گرفتن توهین و دروغ:

این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که خونسرد بودن و داشتن آرامش درونی و همچنین توانایی رو به رو شدن با مشکلات، به شما کمک می کند که احساساتی که برایتان مشکل ایجاد می کند را کنترل کنید. به همین دلیل یکی از بهترین راهکار های کنترل خشم این است که توهین ها و دروغ هایی که به شما گفته شده است را نادیده بگیرید. زیرا فقط در این صورت شما خواهید توانست عکس العمل درستی از خودتان نشان بدهید. همچنین به این نکته باور داشته باشید که عصبی شدن باعث آسیب زدن به خودتان می شود و به طرف مقابل ضرری نمی رسد.

 

راه های گفته شده، برخی از تکنیک های سریع برای آرام کردن اعصاب بودند. اما اگر شما مشکلتان از این حرف ها بزرگتر است و نمی توانید به هیچ وجه خودتان را کنترل کنید، بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 1

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.