• جستجو
  • 1403/02/06
ناگت مرغ

آموزش تهیه ناگت مرغ

  • نویسنده سایت
  • آشپزی و تغذیه
  • پیش غذا
  • 3
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۲:۳۵
به اشتراک بگذارید

ناگت مرغ  یکی از انواع پیش‌غذاهای خوشمزه است که می توانید آن را به صورت آماده هم تهیه کنید اما اگر دوست دارید خودتان ان را تهیه کنید، این مقاله را بخوانید.

ناگت ها  در انواع مختلفی مانند: ناگت مرغ، ناگت ماهی، ناگت گوشت و ... وجود دارند که می توانید آن ها را از فروشگاه ها تهیه کنید اما همانطور که همه ی ما می دانیم، درست کردن غذا در خانه هم سالم تر است و هم خوشمزگی و لذیذی خاصی دارد. شما می توانید ناگت مرغ را به عنوان پیش غذا  در کنار سیب‌زمینی سرخ‌شده و قارچ سوخاری سرو ‌کنید ولی اگر خواستید می توانید آن را به عنوان غذای اصلی هم مصرف کنید.
طرز تهیه ناگت مرغ خانگی بسیار آسان و به صرفه است و  نسبت به ناگت مرغ حاضری، می‌توان در چند دقیقه، تعداد زیادی از آن آماده کرد و حتی مقدار اضافه آن را فریز کرده و موقع نیاز سرخ کرد.
 

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ:

سینه مرغ: 500 گرم
پنیر پیتزا: 150 گرم
آرد سوخاری: 2-3  قاشق غذاخوری
پیاز: 1 عدد کوچک
سیر: 1 حبه
پودر سیر: نصف قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیل: 1 قاشق چای خوری
فلفل قرمز: 1 قاشق چای خوری
پاپریکا: 1  قاشق چای‌خوری
زعفران: 1/4  قاشق چای‌ خوری
روغن و نمک: به میزان لازم

 

طرز تهیه و آموزش پخت ناگت مرغ :

برای تهیه ابتدا سینه‌مرغ را  بدون اینکه بپزید، چرخ کنید. سپس پیاز  و سیر را رنده کرده و آب پیاز را بگیرید. در ظرفی، مرغ چرخ شده، پیاز و سیر و تمامی ادویه های گفته شده را با هم به خوبی مخلوط کنید. حالا آن ها را به خوبی ورز داده و بگذارید به مدت نیم ساعت در یخچال بماند. پس از نیم ساعت، پنیر پیتزا را رنده کنید و به مواد اضافه کرده و دوباره آن را به خوبی ورز دهید. پس از اینکه به خوبی ورز دادید، یک کیسه فریزر یا سلفون روی سطحی کشیده و آن‌ را کمی مرطوب کنید و تمام مایه ناگت را روی آن پهن کرده، قالب بزنید و یا به جای این کار می توانید از مایه ناگت به اندازه گردو برداشته و در دست شکل دهید. بعد از اینکه این مرحله را انجام دادید، آرد سوخاری  را در یک سینی بریزید و ناگت ها را در آن بغلطانید.  سپس آن ها را برای مدت کوتاهی در ظرفی قرار دهید و صبر کنید تا آرد سوخاری به خوبی جذب ناگت ها شود حین سرخ‌شدن، جدا نشود.
یک ماهیتابه کوچک را بردارید و داخل آن تا حدی روغن بریزید که روی ناگت ها پوشانده شود و اجازه دهید روغن داغ شود. سپس ناگت ها را داخل روغن بیاندازید. اگر دوست ندارید ناگت ها خیلی چرب باشند، از روغن کم تری استفاده کنید زیرا حتما ناگت ها نباید در روغن غوطه ور باشد و این به سلیقه ی شما بستگی دارد که چه طور ناگتی را می پسندید.
پس از اینکه ناگت ها طلایی شدند، آن ها را بیرون بیاورید و آن ها را با سس قرمز و با سلیقه ی خودتان سرو کنید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.