• جستجو
  • 1403/02/01
فزایش انرژی

راهکار هایی برای افزایش انرژی

  • نویسنده سایت
  • سلامت
  • دانستنی های سلامت
  • 6
  • ‫۵ سال و ۴ ماه قبل، دو شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۳۲
به اشتراک بگذارید

اگر شما هم در طول انجام تمرینات ورزشی زمان کم می آورید، شاید به دنبال راهکاری برای افزایش نشاط و شادابی و همچنین پر انرژی شدنتان باشید. ما در این مقاله چند ماده ی غذایی به شما معرفی می کنیم که شما را فرز تر و با هوش تر می کند.

ماده های غذایی برای پرانرژی شدن:

استفاده از چغندر:

بر طبق تحقیقات انجام شده، چغندر استقامت شما را بالا تر می برد و به شما کمک می کند که بیشتر از آن مقدار استقامتی را که برای تمرین احتیاج دارید، به دست بیاورید.
برای استفاده از این خوراکی، توصیه ی ما به شما این است که چقندر های ریز و تر و تازه را با پوست به اسموتی خودتان اضافه کنید و آن را قبل از تمریناتتان میل نمایید. همچنین می توانید از روش های دیگری مانند رنده کردن و اضافه کردن آن به سالاد و ... هم استفاده کنید.

 

استفاده از ماست یونانی:

یکی از انتخاب های خیلی خوب برای پر انرژی ماندن در زمان طولانی، استفاده از ماست یونانی می باشد. ماست یونانی سرشار از پروتئین است و دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد که این پروتئین ها هم نسبت به کربوهیدرات‌ها یا چربی‌ها، باعث احساس سیری بیشتری می شوند و به شما کمک می‌کند تا بتوانید عضلاتتان را ترمیم و عضلات جدید هم بسازید.  همچنین ماست یونانی حاوی کلسیم هم می باشد که به شما کمک می کند استخوان های سالمی داشته باشید. شما می توانید به هر روشی که دوست دارید، این ماست را مصرف کنید مانند اضافه کردن چیپس و یا توت فرنگی خرد شده به آن.

 

استفاده از موز:

موز یکی از آن خوراکی هایی است که فواید بسیار زیادی دارد و بالا بردن سطح انرژی هم جزء فواید بسیار آن است. موز دارای کربوهیدرات های با کیفیت و زیاد است که انرژی شما را در هنگام تمرین های طولانی و سخت، حفظ می کند. موز به راحتی هضم شده و نفخ و گاستریت هم ندارد. همچنین موز یک ویژگی دیگری هم دارد؛ ترکیب کربوهیدرات و ویتامین‌های B موجود در موز، قند خون را تثبیت کرده و به شفافیت ذهنی‌تان کمک می‌کند، پتاسیم موز هم حامی انقباضات عضلانی و ضربان قلب است. موز، دوپامین را افزایش می‌دهد که هم برای حرکت و هم برای خلق و خو مفید است.
موز به تنهایی یک وعده ی کامل به حساب میاید، اما شما می توانید آن را با مواد دیگری مانند عسل و اسموتی ترکیب کرده و آن را استفاده کنید تا اثر فوق العاده ی آن را ببینید.

 

استفاده از شکلات تلخ:

شکلات تلخ هم دارای موادی است که به گردش خون کمک کرده و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به مغز را بهتر می کند و همچنین باعث می شود سیستم قلبی و عروقی و عضلات شما هم فعال تر باشند. همچنین مصرف شکلات تلخ، تمرکز شما را هم بالا می برد و حالتان را بهتر و خوش تر می کند. شما می توانید برای بالا بردن سطح انرژیتان، قبل از انجام تمرینات، چند تکه شکلات تلخ 70 درصد را میل کنید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.