• جستجو
  • 1403/02/04
استفاده از ریمل ضد آب ممنوع!

استفاده از ریمل ضد آب ممنوع!

  • نویسنده سایت
  • آرایش و زیبایی
  • لوازم آرایش
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

 همه ی ما می دانیم که لوازم آرایشی چه ضرر هایی دارند و چه آسیبی به ما می رسانند. اما برخی از آن ها ضرر های آن ها جبران ناپذیر است. در این مقاله از سایت یاربانو ما ضررات ریمل های ضد آب را برای شما بازگو می کنیم و به شما توضیح می دهیم که چرا باید استفاده از این ریمل ها را متوقف کنید.

 ریمل ضد آب و یا ریمل استخری یکی از پر طرفدار ترین لوازم آرایشی است که بین خانم ها بسیار محبوب شده و تبلیغات آن ها هم به فراوانی در همه جا یافت می شود. این ریمل ها به دلیل دوام و مقاومت بالایشان در مقابل آب، مورد استفاده بسیاری از خانم ها است. اما این ریمل ها ضرر های بسیار زیادی هم دارند که در ادامه برایتان توضیح می دهیم.

به گفته ی متخضضان، این ریمل ها به دلیل این که دارای مواد رنگی و مود نگه دارنده هستند، باعث ایجاد التهاب و حساسیت چشم ها می شوند. این عومال به صورت عوارضی مثل ریزش اشک، خارش چشم ها و سوزش چشم ها بروز داده می شود. به همین دلی بهتر است تا جایی که می شود استفاده از آن ها را محدود کرده و کم تر از آن ها استفاده شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشترین آسیب ها چشمی زنان، به دلیل استفاده کردن از ریمل ها و خط چشم می شود. همان طور که می دانید ریمل های ضد آب به سختی از مژه ها پاک می شوند و حتی موقع تمیز کردن هم مقداری از آن ها داخل چشم می رود و گاها باعث کنده شدن مژه ها هم می شود و در دراز مدت خشکی های چشمی شدید، تغییر در لبه پلک و التهاب را نیز برای فرد به همراه دارد.

ریمل هایی که پایه و بیس اصلی آن ها آبکی می باشد، محیط مناسبی برای رشد کردن میکروب ها محسوب می شوند و توانایی بروز عفونت‌های چشمی، التهاب، قرمزی، ترشحات غلیظ، خارش و حتی پوسته‌‌ریزی لبه پلک را هم دارند. در مقابلريال ریمل هایی که پایه ی اصلی آن ها روغن می باشد، در برابر تعریق و آب و اشک مقاومت دارند و متاسفانه مدت زمان زیادی را روی مژه ها می مانند و به دلیل خاصیت چسبندگی شان، باعث می شوند که به سختی پاک شده و موقع پاک کردن تعدادی از آن ها هم بریزد.
 افرادی که سابقه ابتلا به گل مژه دارند، اگر از ریمل ضدآب استفاده کنند، به دلیل انسداد بیشتر مجاری خروجی اشک، احتمال بروز عفونت با باکتری و گل مژه در آن ها افزایش می یابد.
 به طور کلی از مهم ترین خطراتی که این دسته از لوازم برای چشم ها به وجود می آورد، حساسیت در سطح قرنیه، خشکی چشم ، گل مژه وعفونت ملتحمه است . علاوه بر آن اشک ریزش، سوزش، خارش و قرمزی معمولا در پی التهاب نیز اتفاق می افتد. بهتر است که خانم ها برای این که سلامت چشم هایشان حفظ شده و به آن ها آسیبی نرسد، پیش از این ه از ریمل استفاده کنند، کمی از روعن نارگیل و یا بادام روی مژه هایشان بزنند.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.