• جستجو
  • 1403/01/30
کاربرد های جالب فویل آلومینیومی

کاربرد های جالب فویل آلومینیومی

  • نویسنده سایت
  • خانه داری
  • هنر در خانه
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، دو شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۰۰
به اشتراک بگذارید

مواد و وسایل زیادی وجود دارند که شما آن ها را بی ارزش می پندارید و حتی فکرش را هم نمی کنید که چه کاربرد های جالبی دارند. در این مقاله ما شما را با چند کاربرد جالب فویل های آلومینیومی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

کاربردهایی جالب از تکه های فویل در خانه داری

 1. یک شیرینی پای خوشمزه بپزید.

شما می توانید با استفاده از نوار های آلومینیومی لبه های شیرینی پای خودتان را بپوشانید تا از خشک شدن آن ها جلوگیری کنید. با این کار، شما از این که قسمت های حجیم تر پای هنگام افزایش دما و پخت بیشتر بسوزند، جلوگیری می کنید.

 

2. کیک تان را تزئین کنید.

اگر دوست دارید که کیکتان را تزئین کنید اما قیف مخصوص تزئینات را ندارید، نگران نباشید چرا که شما می توانید به جای آن یک تکه فویل آلومینیومی را قیچی کرده و آن را به شکل قیف در بیاورید و سپس خامه را درون آن بریزید و با استفاده از آن به نحوه ی دلخواه کیکتان را تزئین کنید.

 

3. قالب های متنوع.

اگر می خواهید کیکی با شکل دلخواه خودتان داشته باشید اما وقتی برای این که دنبال یک قالب مناسب بگردید ندارید، می توانید به جای آن از فویل های آلومینیومی که ضخیم هستند استفاده کنید و آن ها را به هر شکلی که می خواهید در بیاورید و سپس مایع کیکی را که آماده کرده اید را داخل قالب بریزید و آن را درون فر قرار دهید تا بپزد.

 

 4. نرم کردن شکر قهوه ای.

معمولا شکر های قهوه ای با گذشت زمان سفت و سخت می شوند. برای حل این مشکل شما می توانید شکر ها را درون یک فویل آلومینیومی بپیچید و سپس آن را برای 5 دقیقه در فر 150 درجه ی سانتیگراد بپزید. خواهید دید که شکر قهوه ای به همان حالت پودری قبل بر می گردد.

 

5. گرمای بیش تر:

اگر شما هم با مشکل کم شدن گرمای رادیاتور خانه تان مواجه شده اید، می توانید بدون عیچ هزینه و فقط با استفاده از فویل آلومینیومی، عملکرد آن را بهبود بدهید. برای این کار، یک ورقه فویل را پشت رادیاتور بچسبانید. حالا رادیاتور می تواند گرمای بیشتری را بازتاب دهد و در نتیجه گرما به جای این که جذب دیوار شود، وارد اتاق شما خواهد شد.

 

6. قیچی هایتان را تیز کنید:

اگر قیچی هایتان تیزی شان را از دست داده اند، می توانید به آسانی و با قرار دادن چند لایه ی کاغذی آلومینیومی روی یک دیگر و سپس قیچی کردن آن ها، دوباره قیچی تان را تیز کنید.

 

7. پوشاندن کشوها و کابینت ها:

شما می توانید با پوشاندن کشو ها و کابینت هایتان با فویل های آلومینیومی، علاوه بر تمیز نگه داشتن آن ها و سهولت در تمیز کردنشان، سبب افزایش نور در آشپزخانه تان بشوید.

 

 8. جواهرات خود را تمیز کنید:

اگر جواهراتتان کثیف شده اند، نگران نباشید. شما می توانید به آسانی و با یک تکه فویل آلومینیومی آن ها را دوباره تمیز کنید. به این ترتیب ابتدا یک کاسه را بردارید و آن را کاغذ آلومینیومی بپوشانید سپس کاسه را پر از آب کنید. حالا کمی پودر لباس شویی که فاقد مواد سفید کننده است را داخل آن بریزید و جواهرات مورد نظرتان را داخل آن بریزید. اجازه دهید جواهرات برای 1 دقیقه درون محلول بماند و سپس آن را آب کشی کنید. حالا جواهرات را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند. استفاده از این راهکار برای تمیز کردن ظروف نقره ای هم مناسب است و آن ها را برق می اندازد.

 

9. اتو را تمیز کنید:

معمولا پس از مدتی، آهار لباس ها به اتو چسبیده و اتوکشی را مشکل می کنند و مانع حرکت آسان و روان اتو می شوند. برای حل این مشکل شما می توانید یک تکه فویل آلومینیومی را بردارید و آن را با استفاده از اتوی تان که آن را قبلا داغ کرده اید، چند بار اتو کنید تا کاملا تمیز شود.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.