• جستجو
  • 1403/02/01
راهکار های آسان برای مرتب کردن کمد ها

راهکار های آسان برای مرتب کردن کمد ها

  • نویسنده سایت
  • خانه داری
  • ترفندهای خانه داری
  • 7
  • ‫۵ سال و ۴ ماه قبل، شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۰۰
به اشتراک بگذارید

یکی از دشوار ترین کارها در نظافت و مرتب کردن خانه، مرتب کردن کمد هاست. اما دیگر نگران نباشید زیرا در این مقاله ما به شما ترفند هایی را یاد می دهیم که می توانید به آسانی و زیبایی کمد هایتان را مرتب کنید و از آن ها لذت ببرید.

کمد لباس یکی از آن عواملی است که چهره ی اتاق خواب شما را عوض می کند. کمد لباس شما و نظمی که در آن وجود دارد، نشان دهنده ی شخصیت شما و نظم شخصی خودتان است. اولین قدم برای داشتن یک اتاق خواب منظم، داشتن کمدی مرتب و منظم است. ولی اکثر خانم ها نمی دانند که چگونه باید کمد خود را بچینند و آن را منظم و مرتب نگه دارند.

همین بی نظم بودن و نا مرتب بودن کمد لباس ها باعث می شود که شما نتوانید در مواقع اضطراری لباس مناسبی پیدا کنید و به پوشیدن همان لباس های تکراری همیشگی بسنده کنید. همچنین قطعا همیشه در پیدا کردن لباس هایتان در کمد هم دچار مشکل خواهید شد.
به همین دلیل ما در این مقاله از سایت یار بانو به شما یاد می دهیم که چگونه به طور منظم و مرتب کمد خود را بچینید و از این که همیشه همه چیز و همه ی لباس هایتان در دسترستان و جلوی دیدتان است لذت ببرید. در این مقاله روش های آسان و جذابی برای مرتب کردن کمد ها بیان شده است که باعث می شود کمی از خسته کنندگی این کار بکاهد و آن را جذاب تر کند.

 

راهکار های ساده برای مرتب کردن کمد ها در خانه:

1- دسته بندی و جدا کردن:

برای این که بتوانید کارتان را حسابی شروع کنید و تغییرات زیادی را به وجود بیاورید، باید ابتدا به طور کامل کمد هایتان را تخلیه کنید. پس از این که کمد ها و اجزای آن شامل کشو ها و طبقه ها را کاملا تخلیه کردید، حالا باید آن را به سه دسته تقسیم کنید. این دسته بندی به شما کمک می کند که سریع تر به لباس مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. به این ترتیب در دسته ی اول لباس هایی که معمولا و مرتبا آن ها را می پوشید، در دسته دوم لباس هایی که به ندرت آن ها را تن می کنید و در دسته ی سوم لباس های مربوط به فصل های مختلفتان را قرار دهید.

مکان دسته ی اول باید جایی باشد که دسترسی به آن آسان است. دسته ی دوم هم باید در جایی با دسترسی معمولی و دسته ی سوم در مکانی که فکر می کنید زیاد در دسترستان نیست قرار دهید. مطمئناً در این بین لباس هایی را خواهید یافت که یا دیگر مناسب شما نیستند و یا آن ها را دوست ندارید. می توانید این لباس ها را جدا کنید و به نیازمندانی که می شناسید هدیه دهید.

 

نکته:

اگر کمدتان بزرگ است و جای زیادی دارد، می توانید دسته بندی های آن را افزایش دهید تا دسترسی به آن ها از قبل هم آسان تر شود.

 

2-  دسته بندی کردن براساس رنگ و طرح:

یکی دیگر از کار هایی که می توانید انجام دهید این است که لباس هایتان را بر اساس طرح و رنگ های آن دسته بندی کنید. برای مثال شما می توانید لباس هایتان را به ترتیب از رنگ های تیره به روشن مرتب کنید و آن ها را در کمدتان بچینید و یا این که لباس هایی که طرح های نسبتا مشابه دارند را در یک بخش مجزا قرار دهید. با این کار شما می توانید لباس هایتان را به آسانی پیدا و آن ها را با یکدیگر ست کنید.

راهکار های ساده برای مرتب کردن کمد ها

3- قرار دادن اکسسوری ها در کشو جداگانه:

اگر برایتان امکان پذیر است، اکسسوری هایی مثل شال گردن، دستکش و ... را در کشوهایی جداگانه قرار دهید. با این کار کمد شما ظاهری ظریف و زیبا به خود می گیرد. اگر شما اکسسوری هایتان را هم مابین لباس های اصلیتان قرار دهید، به سختی خواهید توانست به آن ها دسترسی پیدا کنید.
شما می توانید برای این که ظاهرتان زیبا تر شود، از شب قبل لباس ها و اکسسوری های ست آن را آماده کنید تا در روز بعدی استرسی نداشته باشید.

 

1-  مرتب کردن کفش ها:

بیشتر انسان ها فکر می کنند که باید کفش ها را در جا کفشی هایی که در راهرو قرار دارند گذاشت. اما شما می توانید قسمتی از کمدتان را برای قرار دادن کفش هایتان قرار دهید. همچنین کفش هایتان را هم می توانید بر اساس سطح استفاده دسته بندی کنید تا در موقع نیاز از آن ها دچار مشکل نشوید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.