• جستجو
  • 1403/01/09
آموزش تهیه خوشبو کننده ی خانه

آموزش تهیه خوشبو کننده ی خانه

  • نویسنده سایت
  • خانه داری
  • ترفندهای خانه داری
  • 5
  • ‫۵ سال و ۲ ماه قبل، یک شنبه ۹ دی ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۰۰
به اشتراک بگذارید

یکی از بهترین حس ها این است که وقتی از بیرون داخل خانه می شویم، بوی خوب و دلنشینی را در خانه حس کنیم. این بو های خوش باعث افزایش انرژی در خانه می شوند. در این مقاله ما به شما یاد می دهیم که چگونه خوش بو کننده های مصنوعی را کنار بگذارید و خودتان با مواد طبیعی یک خوش بو کننده ی فوق العاده بسازید.

دارچین و مرکبات بوی های خوش و خوبی دارد و حتی تصور این که خانه بوی این خوش بو کننده ها را بدهد هم دلنشین است! این بو های دلنشین باعث می شود که انرژی های منفی از خانه دور شوند و جای آن را انرژی مثبت بگیرد و در نتیجه افراد خانه شاداب تر و با نشاط تر شوند. همچنین استشمام کردن بعضی از مواد گیاهی هم خاصیت های درمانی فراوانی دارد و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.
بسیاری از افراد به خوش بو کننده ها و شمع هایی که معطر هستند آلرژی دارند و یا دوست ندارند که از مواد شیمیایی برای خوش بو کردن خانه شان استفاده کنند. اگر شما هم از این دسته افرادی هستید که بو های طبیعی را با هیچ عطر و خوش بو کننده ی مصنوعی که با مواد شیمیایی ساخته می شوند را عوض نمی کنید، این مقاله پیشنهاد ما به شما است. در ادامه ما به شما یاد می دهیم که چگونه به آسانی خوش بو کننده های شیمیایی و آماده را کنار گذاشته و خودتان با استفاده از مواد طبیعی و ارزانی که در دسترستان هستند، یک خوش بو کننده بسازید.

 

دستور تهیه ی خوش بو کننده ی طبیعی:

موااد مورد نیاز برای تهیه ی خوش بو کننده:

پوست پرتقال: تعدادی
چوب دارچین : 2 عدد
آب: به میزان لازم
یک عدد قابلمه کوچک

 

طرز درست کردن خوشبو کننده:

یک قابلمه ی کوچک را برداشته و داخل آن را از آب پر کنید. حالا پوست پرتقال و چوب دارچین را داخل آن بیاندازید و اجازه بدهید و حرارت را زیاد کنید و اجازه دهید که به جوش بیاید.
وقتی که آب به جوش آمد و شروع به جوشیدن کرد، شعله ی گاز را کم کنید و اجازه دهید که مواد روی شعله ی کم به آهستگی بجوشند. مواد باید برای مدت 20 دقیقه روی گاز بجوشند. پس از مدت زمان ذکر شده، دوباره مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید برای 20 دقیقه ی دیگر هم بجوشد. شما می توانید برای ساعت ها این ترکیب را روی گاز بجوشانید اما باید حواستان باشد که هر چند وقت یک بار مقداری آب به آن اضافه کنید. با جوشیدن این مواد روی گاز شاهد عطر و بوی دلنشینی که در خانه می پیچد خواهید بود.
 همچنین شما می توانید مواد دلخواهی را به قابلمه اضافه کنید تا به عطر دلخواهتان برسید. برای این کار می توانید از پوست سیب، میخک و یا حتی مقداری عصاره وانیل هم استفاده کنید و آن قدر این مواد و مواد دیگر را امتحان کنید که به یک عطر بوی دلنشین و خوش بو برسید.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.