• جستجو
  • 1403/02/15
خوراکی هایی که خانم های باردار نباید مصرف کنند

خوراکی هایی که خانم های باردار نباید مصرف کنند

  • نویسنده سایت
  • مادر و کودک
  • قبل از زایمان
  • 4
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، یک شنبه ۶ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۵۰
به اشتراک بگذارید

بعضی از خوراکی ها و مواد غذایی، می توانند خطرات جبران ناپذیری را به جنین وارد کنند که متاسفانه بسیاری از خانم های باردار این مواد غذایی را نمی شناسند. به همین دلیل ما برای شما این مقاله را گردآوری کرده ایم.

مصرف آناناس و آب آناناس ممنوع!

برخی پزشکان و متخصصان طب سنتی، آناناس را برای زایمان زودرس و آسان توصیه می کنند. متاسفانه باید بگوییم که این خوراکی، دارای ماده ای به نام برملائین است که باعث می شود دهانه ی رحم نرم شده و ماده ی خاصی تولید می کند که باعث می شود جنین سقط شود. مصرف آناناس در سه ماهه ی اول بسیار خطرناک است و همان طور که گفته شد، خطر سقط جنین را بالا می برد اما مصرف اندک آن بعد از سه ماهه ی اول اشکالی ندارد زیرا باعث می شود که مواد مغذی به بدن شما برسند.

 

استفاده از این گیاهان دارویی ممنوع!

مصرف گیاهان دارویی چون پونه و بابونه خطر سقط جنین را به دنبال دارد و از این رو مصرف آن برای خانم‌های باردار ممنوع است. همچنین بر اساس نظر متخصصان مصرف برخی گیاهان دارویی مثل دارچین و گلپر هم در طول بارداری موجب سقط جنین و زایمان زودرس می شود. به همین دلیل شما نباید از این ادویه ها استفاده کنید.

 

خوردن خوراکی های ترش و ترشیجات ممنوع!

متاسفانه بسیاری از خانم های باردار به دلیل علاقه به ترشیجات و یا ویارشان علاقه ی زیادی به خوردن ترشیجات دارند اما باید بدانید که این ترشیجات خطر سقط جنین را به دنبال دارد.

 

مصرف نوشیدنی های کافئین دار ممنوع!

معمولا شنیده می شود که محققان باور دارند که مصرف کافئین برای فرد آرامش به همراه می آورد، اما بعضی ها اعتقاد دارند که مصرف کافئین باعث می شود خطر سقط جنین افزایش یابد. پس بنابراین توصیه می شود که تا 3 ماه اول بارداری از مصرف نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنند تا اتفاقی برای جنین نیفتد.

 

 خوردن بیش از حد هلو ممنوع!

مصرف بیش از حد هلو باعث می شود که خانم های باردار دچار خونریزی شوند که به دلیل شیرین و گرم بودن آن است. همچنین به دلیل وجود پرز در پوسته ی هلو، باعث می شود که دچار خارش و سوزش گلو شوید.

 

مصرف الکل ممنوع!

مصرف الکل در دوران بارداری خطرات هولناکی به همراه دارد و باعث می شود جنین رشد جسمی و ذهنی نداشته باشد و همچنین عامل نارسایی جنین و مشکلات روحی کودک می شود.

 

مصرف شیر پاستوریزه نشده ممنوع!

نوعی باکتری به نام لیستریا یکی از عمده ترین و شایع ترین علل سقط جنین به حساب می رود. این باکتری توانایی عبور از جفت را دارند و می توانند جنین را آلوده کنند، منجر به مسمومیت خون و یا عفونت می شود، که حتی می تواند زندگی جنین را تهدید کند. حال باید بگوییم که این باکتری در شیر پاستوریزه نشده وجود دارد و به همین دلیل شما نباید به هیچ وجه از شیر پاستوریزه نشده استفاده کنید.

 

 استفاده از تخم مرغ و مرغ خام ممنوع!

به طور کلی، خانم های باردار باید از مصرف غذا ها و خوراکی های خام جدا پرهیز کنند. مرغ و تخم مرغ هم باید به صورت کاملا پخته شده مصرف شوند تا باکتری سالمونلا از بین برود. در حقیقت، این نیز یکی از مواد غذایی است که موجب سقط جنین زنان باردار می شود و باید از آن دوری کنند.

 

 استفاده از سیب زمینی جوانه زده ممنوع!

سیب زمینی جوانه زده، نه تنها برای خانم های باردار بلکه برای تمام افراد خطرناک و مضر است به این دلیل که دارای سمومی است که سلامتی را به خطر می اندازند. یکی از این سموم سولانیون است که خطر سقط جنین را افزایش داده و بر رشد جنین هم تاثیر می گذارد. به همین دلیل شما باید از مصرف آن یا غذاهایی که با این ماده فرآوری می شوند جلوگیری کنید تا خطری فرزندتان را تهدید نکند.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.