• جستجو
  • 1403/02/06
ثروتمند ترین زنان تاریخ جهان

ثروتمند ترین زنان تاریخ جهان

  • نویسنده سایت
  • فکت
  • بیوگرافی
  • 5
  • ‫۵ سال و ۶ ماه قبل، یک شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۲۳
به اشتراک بگذارید

کمی قبل تر، تنها آرزوی برخی زنان، تشکیل یک خانواده ی خوب و صمیمی بود. اما حال، با پیشرفت جهان زنان هم پا به پا مردان در زمینه های مختلف در کسب در آمد تلاش میکنند. برخی از این زنان بسیار موفق بودند طوری که تاریخ آنهارا فراموش نخواهد کرد.

ثروتمند ترین زنان تاریخ جهان:

 

اپرا وینفری

شاید قبلا داستان زندگی سخت این مجری تلویزیونی، و معروف شدن او را شنیده باشید. این شخصت بانفوذ دنیای رسانه، ثروتی معادل ۲.۷ میلیارد دلار دارد. هر چند او در اوایل زندگیش وضع چندان مناسبی نداشت و حتی بارها در کودکی‌اش از وی سوء استفاده شد.
وینفری خیلی زود تصمیم گرفت تا زندگی خود را تغییر دهد. بنابراین زمانی که فقط ۱۹ سال داشت به عنوان جوان‌ترین و نخستین مجری سیاه‌پوست، برنامه‌ی تلویزیونی خود را اجرا کرد. در نهایت، او برنامه‌ی گفتگو محور (تاک شو) خود را به مدت ۲۵ سال به نمایش گذاشت.

اپرا وینفری

 

کلئوپاترا

با اینکه ملکه کلئو پاترا 30 سال قبل از میلاد مسیح فوت شده است، اما داستان زندگیش همچنان بازگو میشود. بر اساس کتاب کلئو پاترا: یک زندگی، ارزش خالص دارایی وی معادل 8 .95 میلیارد دلار بود.

کلئو پاترا

 

آنه کوکس چمبرز

چمبرز فراتر از یک وارث عمل کرده است. به طوری که در سن ۹۸ سالگی بر صندلی مدیریت تجارت خانوادگی‌اش تکیه داده است. پدر او، جیمز ام. کوکس در سال ۱۸۹۸ موسسه‌ی انتشاراتی‌اش را راه‌اندازی کرد. این موسسه در زمینه‌هایی چون ارتباطات، رسانه و دیگر کسب و کارها به صورت خصوصی فعالیت می‌کرد. فوربس ارزش خالص دارايی‌های چمبرز را ۱۷ میلیارد دلار اعلام کرده است. او سهمی از درآمدش را صرف فعالیت‌های خیریه می‌کند.

آنه کوکس چمبرز

 

ابیگیل جانسون

پدربزرگ او موسس شرکت تحقیقاتی و مدیریتی فیدلیتی است و او یکی از وارثان این شرکت محسوب می شود.
دارایی خالص جانسون معادل ۱۶.۱ میلیارد دلار است. در سال ۲۰۱۶، وی به عنوان ثروتمندترین فرد ماساچوست معرفی شد.

ابیگیل جانسون

 

ملیندا گیتس

ملیندا گیتس از سال ۱۹۹۴ با بیل گیتس ، بنیان‌گذار معروف مایکروسافت ازدواج کرده است. ملیندا با گرایشات بشردوستانه‌اش سعی دارد تا دنیا را محل بهتری برای زندگی کند. مجله‌ی فوربس، در سال ۲۰۱۶ ملیندا گیتس را به عنوان چهارمین زن قدرتمند دنیا معرفی کرد. او در ثرت ۹۰.۸ میلیارد دلاری همسرش شریک است.

ملیندا گیتس

 

لیلیان بتانکور

لیلیان بتانکور با ثروت ۴۴.۷ میلیارد دلاری خود یکی از ثروتمندترین زنان جهان تا زمان مرگش بود. پدر او، اوژن شولر موسس برند آرایشی لورال در سال ۱۹۰۹ بود.
او سعی کرد بیشتر مدت زمان عمر خود را در کانون توجه قرار نگیرد. هر چند که در سال ۲۰۱۵ به علت کلاهبرداری ۹ نفری از وی، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. یکی از این کلاهبردان، عکاسی بود که او را به مدت ۱۰ سال فریب داد و یک میلیارد دلار از بتانکور هدیه گرفت.

لیلیان بتانکور

 

سارا بلکلی

در سال ۱۹۹۸، سارا بلکلی برای یک مهمانی، جوراب شلواری مناسبی نداشت و خودش مجبور به تهیه‌ی آن شد. همین موضوع الهام‌بخش او شد و کمک کرد تا شرکت اسپانکس را در سال ۲۰۰۰ تاسیس کند.
بلکلی شرکت خود را با سرمایه‌ی ۵۰۰۰ دلاری تاسیس کرد که از فروش خانه به خانه‌ی دستگاه فکس به دست آورده بود. اکنون دارایی خالص این مدیر مد به ۱.۱ میلیارد دلار می‌رسد. 

 

 

ژو کنفی

ژو کنفی مصداق بارز یک ثروتمند خودساخته است که از صفر، همه‌ی ثروت خود را ساخت. او اکنون مدیرعامل یک شرکت لنز تکنولوژِی است که ارزش خالص آن به ۹.۱ میلیارد دلار می‌رسد.

ژو کنفی
 

لورن پاول جابز

 او همسر مدیر عامل مرحوم اپل، استیو جابز است و با دنیای شگفت‌انگیز کسب و کار هم بیگانه نیست. ارزش خالص دارایی پاول جابز به ۱۹.۵ میلیارد دلار می‌رسد.
لورن پاول جابز
 

آلیس والتون

آلیس که تنها دختر سم والتون است، از وارثان شناخته شده‌ی امپراتوری والمارت است. او پس از مرگ لیلیان بتانکور در سال ۲۰۱۷، به عنوان ثروتمندترین زن جهان شناخته شد.
والتون با ثروت ۴۱.۹ میلیارد دلاری خود راه برادرانش را ادامه نداد و تصمیم گرفت تا خارج از تجارت خانوادگی دست به کار شود. در سال ۲۰۱۱، او موزه‌ی کریستال بریج را در بنتونویل، آرکانزاس تاسیس کرد.
آلیس والتون

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.