• جستجو
  • 1403/01/10
کاربرد های جالب یخ

کابرد های جالب یخ که نمیدانستید!

  • نویسنده سایت
  • فکت
  • مطالب خواندنی
  • 4
  • ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، چهار شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۵۴
به اشتراک بگذارید

شاید برایتان جالب باشد که متوجه شوید یخ کاربرد های متفاوت و جالبی دارد که شاید تا به حال آن ها را نشنیده باشید. ما در این مقاله چند کاربرد جالب و مفید یخ را برایتان شرح می دهیم.


کاربرد های متفاوت یخ در خانه داری و زیبایی:

داشتن پوستی صاف و نرم با یخ:

این کار را هنگام غروب یا قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید:صورت را بشوئید، یخ را داخل پلاستیک قرار دهید و با آن به آرامی صورت و گردن را به مدت ۳ دقیقه ماساژ دهید.
بعد از چند روز متوجه می شوید که پوست تان نرم و تازه شده است. یخ درمانی از چروک شدن پوست جلوگیری می کند و باعث می شود خواب راحت و آرامی داشته باشید.

 

از تاول زدن جلوگیری کنید.

بعد از سوختگی، روی قسمت سوخته یک تکه یخ بگذارید تا از تاول زدن جلوگیری کند.

 

با یخ، از آکنه ها خلاص شوید.

یخ درمانی بهترین راه برای مبارزه با آکنه و مشکلات مربوط به آن است. صورت را بشوئید، دور یخ یک دستمال بپیچید و به مدت ۳ الی ۵ دقیقه روی جوش ها نگه دارید. نتیجه این کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

منافذ باز پوست را با یخ از بین ببرید.

یخ ها را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه بدون پلاستیک مستقیما روی پوست بمالید. اگر این کار را مدام انجام دهید متوجه می شوید که منافذ باز روی صورت کوچک تر شده اند.

 

مزه ی تلخ دارو ها را با یخ از بین ببرید.

دارو دادن به کودکان معمولا به علت طعم تلخشان مشکل است اما می توانید قبل از دادن دارو به کودکتان غدد چشایی او را به صورت موقت بی حس کنید و سپس به او دارو دهید تا طعم تلخ دارو را حس نکند.

 

چروک های لباس را با یخ از بین ببرید.

برای صاف کردن لباس های بیش از حد چروک شده فقط کافی است قبل از اتو کردن تکه ای یخ را در پارچه ای بپیچید و بر روی لباس بکشید.

 

بریده بریده شدن سس را از بین ببرید.

اگر هنگام درست کردن سس مایونز سس حالت بریده بریده پیدا کرد، می توانید یک تکه یخ داخل مواد بیاندازید تا سس روان گردد.

 

روغن اضافی غذا را بگیرید.

در صورتی که سوپ یا خورشت شما بیش از حد چرب شده است، راه حل سریعی برای آن وجود دارد. داخل یک ملاقه فلزی مقداری یخ بریزید و ته آن را روی سوپ قرار دهید. چربی ها دور ملاقه جمع می شوند.

 

بدون درد اصلاح کنید.

استفاه از تکه‌های یخ یک راه عالی برای بی‌حس شدن پوست‌تان است! اگر از برداشتن ابروهای‌تان یا کندن موی صورت‌تان متنفر هستید، یخ واقعا می‌تواند کمک کند.
تکه‌های یخ را لای یک حوله‌ی کوچک بگذارید و آن را روی ناحیه‌ای که می‌خواهید موی آن را بردارید نگه دارید. بگذارید همان جا بماند تا زمانی که پوست‌تان بی‌حس شود و سپس شروع به کندن مو کنید. چند تکه یخ اضافی نگه دارید تا زمانی که بی‌حسی‌ پوست از بین رفت دوباره از آن استفاده کنید.

 

برنجتان را بدون خشک شدن داغ کنید.

برای گرم کردن برنج ، یک تکه یخ را روی آن قرار دهید و سپس داخل ماکروفربگذارید تا برنج شما داخل ماکروفر خشک نشود.

 

با یک تکه یخ، آدامس را به آسانی از لباستان بکنید.

اگر آدامس به لباستان چسبید کافیست یک تکه یخ روی آن بمالید وسپس آدامس را با یک قاشق از لباستان جدا کنید.

 

فرو رفتگی فرش ها را از بین ببرید.

این روش به بهترین نحو روی موکت‌ها و فرش‌های ضخیم موثر است – فرش‌های نازک، کم‌تر باز می‌شوند و فرورفتگی آن‌ها با این روش از بین نمی‌رود.
تکه‌های یخ را روی فرورفتگی بگذارید و صبر کنید تا ذوب شوند. در حین این‌که یخ ذوب می‌شود و فرش شروع به خشک شدن می‌کند، فرورفتگی کم‌کم از بین می‌رود و دوباره ظاهری طبیعی پیدا می‌کند.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.