• جستجو
  • 1403/02/07
داروهای گیاهی برای تقویت بینایی

داروهای گیاهی برای تقویت بینایی

  • نویسنده سایت
  • سلامت
  • اطلاعات دارویی
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، شنبه ۸ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

برخی از خانم ها به دلایل متفاوتی از مشکلات بینایی رنج می برند که به همین دلیل ما این مقاله را فراهم کرده ایم تا شما هم بتوانید  قدرت بینایی خودتان را تقویت کنید. با ما همراه باشید.

مواد غذایی به دلیل فوایدی که دارند برای سلامت ما بسیار مفید هستند. دمنوش ها هم به دلیل خواص زیادی که دارند یکی از گزینه های مناسب برای درمان و پیشگری از مبتلا شدن به بیماری ها ایفا می کنند. معمولا بیشتر پزشک ها در هر مشکل و بیماری خاصی، مصرف برخی مواد غذایی را توصیه و افراد را از خوردن موادی منع می‌کنند. چشم‌ها نیز مانند سایر اندام‌های بدن برای عملکرد خوب به تغذیه سالم نیاز دارند.

مصرف موادی مانند سبزیجاتی که برگ های سبز و تازه دارند، میوه ها و غلات باعث تقویت بینایی می شوند. در مقابل موادی هم هستند که باید از خوردن آن ها خودداری کنید مانند غذاهای فرآوری شده و فست فود ها. بر طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده، خطر مبتلا شدن به آب مروارید با مصرف غذاهای سالام به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. در مقابل هم رژیم غذایی که نا سالم باشد، روند پیری را تشدید کرده و همچنین به بافت های چشمی هم آسیب می زند. مصرف مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند و ویتامین A ، C و E باعث بهبود یافتن بینایی چشم ها می شود. در ادامه ی این مقاله دمنوش هایی را به شما معرفی می کنیم که تاثیر بسیار زیادی در تقویت بینایی افراد دارند.

 

دمنوش های طبیعی برای تقویت بینایی و خواص آن ها:

خواص دمنوش هلو:

دمنوش هلو خواص بسیاری زیادی از جمله تقویت بینایی و همچنین خوش بو کردن دهان دارند.

 

طرز تهیه دمنوش هلو:

در ابتدا دو هلوی تازه و رسیده را بردارید و آن ها را کاملا بشویید تا روی پوست آن دیگر پرزی نباشد. بعد از آن، پوست آن ها را جدا کنید به صورتی که فقط مقداری کمی از گوشت درونی میوه روی پوست باقی بماند. حالا یک قاشق مربا خوری چای سیاه را به همراه پوست هلو در قوری بریزید و سپس ۲ لیوان آب هم به آن اضافه کنید. اگر خواستید می توانید از عسل هم استفاده کنید. سپس مواد را روی حرارت غیر مستقیم برای 30 دقیقه بگذارید تا کاملا دم بکشد.

 

خواص دمنوش کرفس و چای‌ سبز:

دمنوش کرفس و چای سبز باعث می شود که بینایی فرد تقویت شده و همچنین تاثیر چشمگیری در روند کاهش وزن فرد هم دارد.

 

طرز تهیه دمنوش کرفس و چای‌سبز:

برای تهیه ی این دمنوش، نخست چای سبز و کرفس را با یک لیوان آب جوش بشوئید تا گرم شوند. حالا نصف قاشق چای خوری پودر برگ کرفس به همراه ۲ قاشق چای‌خوری چای سبز را در همان لیوان بریزید. در این مرحله آب با دمای 180 درجه سانتی گراد را به آن اضافه کنید. لیوان را دور از حرارت قرار دهید. پس از گذشت 5 دقیقه می توانید دمنوش را بنوشید. در صورت تمایل می توانید از کمی زیره سبز و زعفران برای طعم دار شدن دمنوش به آن اضافه کنید.
 
 

خواص دارویی قاصدک:

قاصدک خواص بسیار زیادی دارد برای مثال قابض و مقوی معده بوده و مصرف کردن باعث متوقف شدن خون ریزی معده می شود. خانم های شیرده می توانند برای زیاد شدن شیرشان مقداری از آن را به همراه سالاد میل کنند زیرا این ماده برای افزایش شیر بسیار مفید می باشد. علاوه بر این ها، مصرف قاصدک موجب تصفیه شدن خون هم می شود و برای درمان کم خونی، بیماری های پوستی مانند اگزما هم بسیار مفید است و کاربرد فوق العاده ای دارد. قاصدک باعث اشتها آوری می شوود افرادی که از کم اشتهایی رنج می برند، می توانند چهار گرم ریشه گیاه قاصدک را در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش به مدت ۲۰ دقیقه دَم کنند و سپس آن را میل کنند. همچنین قاصدک برای تقویت بینایی و مقوی شدن چشم ها هم بسیار مفید می باشد.

 

طرز تهیه دمنوش قاصدک:

برای تهیه ی  دمنوش قاصدک می توانید 30 گرم برگ خشک شده ی قاصدک را به همراه 2 لیوان آب جوش برای 15 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. روزانه 3 فنجان از این جوشانده و برای یک ماه میل کنید. در صورت نظر متخصص طب سنتی، می توانید برای مدت بیست روز دیگر نیز مصرف این جوشانده را ادامه دهید. اما حواستان باشد که نباید بیش از سه ماه از گیاه قاصدک استفاده کنید.

 

موارد منع مصرف دمنوش قاصدک:

کسانی که به مشکلات کبدی، انسداد یا سنگ مجاری صفرا، انسداد روده، زخم اثنی‌عشر، نارسایی کلیوی و مشکلات قلبی مبتلا هستند، باید از مصرف دمنوش قاصدک خودداری کنند. همچنین قابل ذکر است که افرادی هم که گیاهان خانواده آستراسه مانند بابونه و گل مینای چمنی آلرژی دارندباید از مصرف از این دم کرده خودداری کنند.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.