• جستجو
  • 1403/02/04

پیشنهادهای سردبیر در اتاق خواب

مطالب اتاق خواب

نور پردازی اتاق خواب

هدف اصلی در یک اتاق خواب دست یافتن به نور پس زمینه ای لطیف و عاری از درخشش و بدون خیره کردن چشم است . بنابراین نور پردازی باید طوری طراحی شود که نه تنها موجب آرامش بلکه مطابق میل و شخصیت شما نیز باشد . 

طراحی دیوار پشت تخت خواب

گاهی ممکن است احساس کنید که فضای اطراف تخت خوابتان خالی است و نیاز دارید کمی خلاقیت به خرج دهید تا احساس بهتری داشته باشید . 

سقف و دیوار کنافی اتاق خواب

روند طراحی دکوراسیون داخلی باید از سبکی مشخص مانند مدرن ، کلاسیک ، امروزی و ...  پیروی کند . سقف نیز به عنوان عنصری بسیار مهم در دکوراسیون باید از همین روند پیروی کند که البته توسط عده زیادی نادیده گرفته می شود . 

اتاق خواب مستر چیست؟

آیا تا به حال عبارت اتاق خواب مستر را شنیده اید ؟! در این جا می خواهیم با مفهوم این عبارت آشنا شویم .

اشتباهات رایج چیدمان اتاق خواب

اتاق خواب شما مانند یک پناهگاه و جایی است که زمان زیادی را صرف آن می کنید . مطالعات نشان داده اند که انسانها حدود یک سوم عمر خود را صرف خواب می کنند . بنابراین نحوه دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار است .

آنچه برای اتاق خواب لازم است

سرمایه گذاری در تهیه ی مبلمان اتاق خواب خوب نه تنها باعث می شود اتاق خواب شما شگفت انگیز باشد، بلکه می تواند تاثیر مثبتی روی سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد. هنگامی که شما از خواب و استراحت کافی محروم هستید، ذهن و بدن شما می توانند تحت تاثیر قرار بگیرند.

روانشناسی رنگ اتاق خواب

رنگ کردن اتاق خواب از ساده ترین و سریع ترین روش های تغییر دکوراسیون است . از نظر روان شناسان رنگ ها می توانند بر روحیه و آرامش شما تاثیر بگذارند ، در واقع رنگ از عوامل بیرونی که روی انسان تاثیر می گذارد و همچنین رنگهایی که انتخاب می کنید نشان دهنده شخصیت شماست .

ابعاد استاندارد تخت خواب

تخت خواب از وسایل ضروری یک اتاق خواب است . از آنجا که هر فرد به طور میانگین 6 تا 8 ساعت از شبانه روز را به استراحت در اتاق خواب سپری می کند بنابراین تخت خواب باید به گونه ای باشد که به هنگام خواب احساس آرامش کنید .

محل مناسب تخت خواب شما درون اتاق خواب کجاست ؟ (بخش دوم)

در بخش اول موقعیت های قرار گرفتن تخت خواب در اتاق خواب را بررسی کردیم در ادامه یکسری از باورهای مردم و همچنین تاثیر موقعیت جغرافیایی در تعیین محل مناسب تخت خواب در اتاق خواب می پردازیم .

محل مناسب تخت خواب شما درون اتاق خواب کجاست ؟ (بخش اول)

گاهی ساده ترین سوال ها می توانند سخت ترین پاسخ ها را داشته باشند که این سوال یکی از آنهاست . پاسخ به این سوال می تواند به باورها و سنت ها ، موقعیت جغرافیایی و حتی علایق افراد بستگی داشته باشد .

موقعیت و اندازه استاندارد یک اتاق خواب

موقعیت اتاق خواب در خانه باید به گونه ای باشد که حریم شخصی حفظ شده ، تهویه و نور مناسب داشته باشد .

بهترین رنگ برای اتاق خواب

انتخاب رنگ مناسب و حتی چراغ خواب برای اتاق خوابتان تاثیر بسیاری در کمیت و کیفیت خوابتان ، زمان استراحت ، آرامش و میزان رضایت شما از زندگی دارد .

صفحه 1 از 2