• جستجو
  • 1403/01/10
چگونه روی خواسته های واقعی مان تمرکز کنیم؟

چگونه روی خواسته های واقعی مان تمرکز کنیم؟

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • پیشرفت و موفقیت
  • 6
  • ‫۵ سال و ۲ ماه قبل، یک شنبه ۹ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۶:۰۰
به اشتراک بگذارید

بسیاری از ما ها هدف ها و آرزوهای زیادی داریم که نمی توانیم چگونه به آن ها برسیم. اگر شما هم نمی توانید به آرزو ها و هدف هایتان برسید و دنبال راهی برای حل این مشکل هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

اکثر افراد با این که هدف ها بزرگی در سر دارند، اما موفق نمی شوند. یکی از دلیل های آن هم این است که آن نمی دانند چگونه باید روی خواسته شان تمرکز کنند. با تمرکز کردن روی خواسته هایتان، شما می توانید راهی که شما را به سمت هدفتان می رساند را پیدا کنید و به آن آرزو یا هدف دست پیدا کنید.
شاید تمرکز یک موضوع ساده به نظر برسد اما به هیچ وجه این طور نیست و بسیار مهم و حیاتی بوده و از ارزش بالایی هم بر خوردار است. اگر شما بتوانید تمرکزتان بر روی خواسته های واقعیتان را بالا ببرید، دیگر رسیدن به آن خواسته ها و آرزو هایتان آن چنان مشکل نخواهد بود. در ادامه چند راهکار ساده و نکاتی گفته شده است که شما می توانید از آن ها راهنمایی بگیرید و روی خواسته های واقعیتان تمرکز کنید.

 

نکات و سوالاتی که باید برای تمرکز روی خواسته های واقعیتان رعایت کنید:

بخش های اولویت بندی کردن را بدانید و بشناسید.

هر اولویت بندی کردن شامل چهار بخش ضروری و مهم، ضروری اما نامهم،غیرضروری اما مهم وغیرضروری و بی اهمیت. شما می توانید به راحتی از شر بخش آخر اولویت بندی یعنی ضروری و بی اهمیت خلاص شوید. اما اکثر اوقات بخش ضروری اما نا مهم بر بقیه ی برنامه ها غالب می کند در حالی که شما باید زمانی برای کار های غیر ضروری اما مهم پیدا کنید که به کل برنامه و الویت بندیتان آسیب نزند.

 

فهرستی از نبایدها تهیه کنید:

بیشتر افراد در گاهی اوقات لیستی از کار های که "باید" انجام دهند تهیه می کنند. اما این لیست نباید همیشه مربوط به کارهایی باشد که باید انجام دهید. بعضی وقت ها هم باید تهیه کردن فهرست باید ها را کنار بگذارید و فهرستی از کار هایی که نباید انجام دهید پیدا کنید. تهیه ی کردن این فهرست و نوشتن آن هم دقیقا مانند فهرست باید ها می باشد.

 

استفاده از کلمه ی «باید» را متوقف کنید:

همه ی ما بعضی اوقات انجام دادن برخی کار ها را به خودمان اجبار می کنیم و می گوییم "من باید فلان کار را انجام دهم". از این به بعد هر وقت خواستید کلمه ی باید را به کار ببرید، از خودتان بپرسید که واقعا و دقیقا باید چه کاری را انجام دهید. شاید به نظرتان مضحک بیاید اما تعیین کردن باید ها، یک کار بسیار دشوار است که ظرافت های مخصوص خودش را دارد. اما اگر تعیین این باید ها برایتان دشوار است، نگران نباشید و به مورد آخر مراجعه کنید.
 

برای استراحت هم مثل کار برنامه ریزی کنید:

اگر شما زمانی را برای استراحتتان اختصاص ندهید و برای آن برنامه ی خاصی نداشته باشید، باعث می شود که زمانتان را با کار هایی مثل پرسه زدن های بیهوده و بی فایده در شبکه های مجازی و اینترنت و یا تماشای تلویزیون و ... هدر بدهید که نه تنها فایده ای ندارند، بلکه موجب شلوغ شدن ذهن شما هم می شود.
 همه ی ما می دانیم که زمان چقدر طلایی است و هیچ گونه نمی توان زمان هدر شده را دوباره به دست آورد، پس از همین حالا یک برنامه ریزی اساسی برای زمان استراحتتان بکنید.
 

اتفاقی انتخاب کنید:

اگر نمی دانید که ترتیب مناسب انجام دادن کارهایتان چگونه است، زمان و انرژی زیادی برای یافتن یک زمان مناسب هدر ندهید. به جای آن می توانید کار هایتان را به ترتیب اولویت روی تکه هایی از کاغذ نوشته و آن را درون یک ظرف بیندازید. سپس به طور اتفاقی یکی از کاغذ ها را بیرون بیاورید و کاری که روی آن نوشته اید را انجام دهید.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.