• جستجو
  • 1403/02/07
10 راهکار برای این که در محیط کارتان بدرخشید!!!

10 راهکار برای این که در محیط کارتان بدرخشید!

  • نویسنده سایت
  • روانشناسی
  • روانشناسی عمومی
  • 6
  • ‫۵ سال و ۳ ماه قبل، جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷، ساعت ۱۱:۰۰
به اشتراک بگذارید

همه ی ما دوست داریم که در محیط کاریمان بدرخشیم و همه ما ما را دوست داشته باشند اما چگونه؟؟؟ نگران نباشید زیرا شما پس از خواندن این مقاله به روش و چگونگی انجام این کار پی خواهید برد. با ما همراه باشید.

همه ی افرادی که شاغل هستند، حداقل روزی 8 ساعت را در محیط کار و با همکارانشان سپری می کنند. به همین دلیل می شود نتیجه گرفت که بخش زیادی از زندگی افراد در محیط کاری و با همکارانشان می گذرد و به همین دلیل بر شخصیت و سبک زندگی هم تاثیر می گذارد. اگر شما بتوانید یاد بگیرید که چگونه در محیط کاری پیشرفت کنید و بدرخشید، گام بزرگی در شخصیت اجتماعی تان برداشته اید زیرا این موضوع واقعا مهم است. در ادامه ی این مقاله ما به شما نکاتی را یاد می دهیم که شما می توانید با رعایت کردن آن ها در بین همکارانتان بدرخشید و با آن ها زندگی مسالمت آمیز و خوبی داشته باشید و پیشرفت هم بکنید.

 

راهکار هایی برای درخشش در محل کار:

1. از آنچه در شرکت می گذرد مطلع باشید.

در دنیایی که ما امروز زندگی می کنیم و به عصر ارتباطات مشهور شده است، واقعا غیر منطقی و مسخره به نظر می رسد که شما از آن چه که در محل کارتان می گذرد اطلاعی نداشته باشید. همه ی کارمندان باید از نحوه ی انجام امور و پروسه ی کارها در سازمانی که در آن کار می کنند اطلاع داشته باشند، حتی اگر که به طور مستقیم هم با کارشان در ارتباط نباشد.

 

2. چارت سازمانی خاص خودتان را داشته باشید.

در همه ی شرکت ها و اداره ها، رابطه هایی به صورت آشکار و رسمی و همچنین روابط نانوشته اما تاثیر گذاری وجود دارد. شما باید سعی کنید که افراد مهم و تاثیر گذار شرکت تان را بشناسید و از این موضوع که سر نخ هر کاری دست چه کسی است، آگاهی کامل داشته باشید.

 

3. وامدار فرد یا گروهی نباشید.

شما باید همه ی تلاشتان را بکنید که بیش از اندازه به گروهی خاص و یا افرادی وابسته نشوید. در همه شرکت ها بخش های مختلف و متفاوتی وجود دارد و اکثر دیده می شود که برخی از کارمندان یک اداره بیشتر از بقیه با یکدیگر صمیمی هستند. اما شما نباید اینجوری باشید و باید سعی کنید که با همه صمیمی شوید و بیش از اندازه به کسی وابسته و وامدار نشوید.

 

4. رگ های حیاتی شرکت را بشناسید

هر سازمانی یک سری پروژه ها و فعالیت های ویژه و بعضا محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه به حساب می آید. سعی کنید شریان های اصلی فعالیت های شرکت و پروژه های مهم و اینکه در چه مرحله ای هستند را به خوبی بشناسید.

 

5.معقول باشید

سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیتتان را در بین همکاران جا بیاندازید. کسی که در پی به ثمر رساندن امور است ،هیچ کاری را سر سری انجام نمی دهد و سعی می کند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا بخشد.

 

6. دیگران را در جریان امور بگذارید

آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید به سایر همکارانتان معرفی کنید سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.

 

7. باهمه سازگار باشید

سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان، سطح اجتماعی و ارتباطاتشان احترام بگذارید.

 

8. رازدار باشید.

در طی روز  حرف ها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسند بهتر است در اینچنین مواردی رازدار باشید و به عرصه ای که مربوط به حرفه شما ست وارد شوید اما دیدگاه های شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.

 

9. انتظارات معقول داشته باشید.

سعی کنید همیشه درخواست ها و انتظاراتی داشته باشید که قابلیت اجرایی شدن داشته باشند. همچنین در مواقع و جاهایی ضروع به صحبت کردن بکنید که حرف شما موجب تاثیر گذاشتن روی افراد شود.

 

10. صادق باشید.

اگر در محل کارتان چیزی و یا رفتاری موجب خوشحال شدن شما می شود، بلافاصله آن را ابراز کنید و از همکارانتان به خاطر آن سپاس گذاری و تشکر کنید. همچنین در مقابل موقعی که ناراحت می شوید هم بلافاصله ناراحتی تان را ابراز کنید. با این کار مردم به صادق بودن شما اطمینان خواهند آورد.

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.