• جستجو
  • 1403/01/31
مثلث برمودا

مثلث برمودا چیست و در کجا قرار دارد؟

  • نویسنده سایت
  • فکت
  • آیا میدانستید
  • 4
  • ‫۵ سال و ۵ ماه قبل، چهار شنبه ۲ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۲۰:۳۸
به اشتراک بگذارید

در این بخش از سایت یاربانو، اطلاعاتی در مورد مثلث برمودا به شما می دهیم. با ما همراه باشید.

مثلث برمودا چیست و در کجا قرار دارد؟

منطقه ای در بخش غربی اقیانوس آتلانتیک شمالی شامل سه راس برمودا، فلوریدا و پورتوریکو را  مثلث برمودا یا مثلث شیطان  می نامند. این ناحیه، تقریبا مساحتی برابر ۱۳۰۰ تا ۳۹۰۰ هزار کیلومتر مربع دارد و یکی از پر ترافیک ترین مناطق دریایی و هوایی به شمار می‌آید.  ادعا می‌شود صدها هواپیما و کشتی و همچنين بيش از هزار نفر به طور مرموزی در اين منطقه‌ی وحشت  انگیز ناپدید شده‌اند ، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.  با اینکه تا به حال دلایل زیادی مانند: آدم ربایی بشقاب پرنده‌ها، سفر در زمان، دروازه‌هایی به ابعاد دیگر و ناهنجاری‌های میدان مغناطیسی و ... آورده شده است ولی هیچ کدام از آن ها ثابت نشده اند و این مثلث همچنان مانند یک راز برای انسان ها باقی مانده است. 

 

این دلایل فرضی غیر طبیعی بودن مثلث برمودا، به دو دسته تقسیم می شوند:

دلایل فرضی طبیعی:

زلزله در اعماق دریا و پدید آمدن ناگهانی جزر و مد در نتیجه آن زلزله، اختلالات جوی و وزش باد های مخرب، قرار گرفتن تحت تأثیر نیرویی مغناطیسی و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، گوی‌های آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود ، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتی‌ها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود از جمله دلایل فرضی طبیعی هستند که برخی محققان گفته اند اما هیچ کدام از آن ها ثابت نشده اند.

 

دلایل فرضی غیر طبیعی:

برخی می گویند که ممکن است که این کشتی ها و هواپیما ها، توسط زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسان‌ها به کره زمین آمده‌اند، ربوده شده باشند.
یکی از عجیب‌ترین ایده ها در باره ی مثلث برمودا توسط ادگار کایس (پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست) داده شده است. به عقیده وی قرن‌ها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کایس نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتی‌ها، هواپیماها و در نهایت نابودی آن‌ها می‌گردد. بر طبق آثاری که از گذشته به جا مانده است، این منطقه در زمان قدیم تر هم به عنوان مکانی ترسناک تلقی می شده است و مردم از آن می ترسیده اند. این منطقه در زمان قدیم تر با نام های « دریایی از مقبره‌ها » ، « مثلث شیطان » ، « مثلث مرگ » ، « دریای بدبختی » ، « گورستان آتلانتیک » هم نامیده می‌شده است.


همانطور که شما هم می دانید، از اتفاقات و وقایعی که در این منطقه اتفاق می افتد، چیز زیادی گزارش نمی شود و معمولا در اخبار هم اثری از آن ها نیست که شاید به این دلیل باشد که می خواهند از ایجاد رعب و وحشت مردم جلوگیری کنند و شاید هم به خاطر معلوم نبودن دلیل اصلی این وقایع ، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد و به همین دلیل بسیاری از اخبار هم به طور کامل صحیح و دقیق نیستند.

 

امتیاز شما به مطلب چقدر است ؟

  • 0

  • 0

  • 0

بدون نظر

امکان ارسال نظر برای این مطلب وجود ندارد.